حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

نارضایتی استاندار خوزستان از کیفیت نان

نارضایتی استاندار خوزستان از کیفیت نان

استاندار خوزستان با انتقاد از کیفیت پخت نان در استان گفت: میانگین کیفیت نان در کشور بالا رفته از این رو کیفیت پخت نان در استان باید نسب به رشد میانگین کشوری نیز افزایش یابد.

به گزارش «رهیاب »؛ عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه نان خوزستان در اهواز اظهار کرد:خوزستان با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم با کیفیت، یکی از قطب های تولید این محصول در کشور است با این وجود مردم استان و به ویژه اهواز از کیفیت نامطلوب پخت نان ناراضی هستند.

حسینی محراب افزود :سه هزار واحد نانوایی در خوزستان وجود دارد که ۶۰۰ واحد از این تعداد در اهواز فعال هستند.البته کیفیت نان در برخی نقاط اهواز بهتر شده اما امیدواریم نتیجه برگزاری این نمایشگاه بر افزایش بهبود کیفیت نان استان نیز تاثیرگذار باشد.

استاندار خوزستان کاهش دور ریزی نان را ناشی از افزایش کیفیت دانست و گفت: نانواها و صنایعی که از استان‌های مختلف در نمایشگاه حضور دارند؛ در انتقال تجربه‌های موفق به واحدهای نانوایی استان موثر هستند.

وی گرما، وضعیت سرمایشی واحدهای نانوایی، افزایش اجاره بها و قیمت واحدهای تجاری را از جمله دلایل سختی کار نانواهای استان و دخیل در کیفیت نان برشمرد.

حسینی‌محراب با اشاره به قیمت نان گفت: باتوجه به اینکه اکثر هزینه‌های پایین دستی مثل کارگر، اجاره بها، وسایل حمل و نقل افزایش یافته است، در تلاش هستیم طی هماهنگی با وزارت کشور در زمینه قیمت نان بتوانیم‌ برخی راهکارهایی حمایتی را اعمال کنیم.

وی افزود: اتحادیه‌های صنفی، نانوایان قول دادند با توجه به کسری قیمت نسبت به افزایش کیفیت اهتمام‌ لازم را داشته باشند.

نمایشگاه نان خوزستان از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه جاری در محل سیلوی اهواز از ساعت ۱۶ آماده بازدید علاقمندان است.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از