حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرمانده قرارگاه اربعین مرز شلمچه مطرح کرد:

نخستین سفر دریایی زائران از خرمشهر به بصره

نخستین سفر دریایی زائران از خرمشهر به بصره

فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه گفت: نخستین سفر دریایی ویژه زائران اربعین حسینی با همکاری دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق ۳۲۰ نفر از طریق بندر خرمشهر به بندر بصره اعزام شدند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ولی‌الله حیاتی پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مسیر تردد دریایی با همکاری دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق امروز به‌صورت رسمی افتتاح شد.

 فرمانده قرارگاه اربعین استان خوزستان در مرز شلمچه افزود: تردد زائران از طریق دریا به‌صورت روان، آرام و آسان انجام شد و با تمهیدات اتخاذ شده، زائران اربعین حسینی بدون هیچ مشکلی از طریق مسیر دریایی راهی عتبات‌عالیات شدند.

 در ادامه علی عسکری در این خصوص اظهار کرد: تردد دریایی به عراق از طریق بندر خرمشهر توسط شناور اروند ساحل انجام گرفت که بر اساس مایل دریایی، این سفر بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

 وی افزود: ظرفیت هر سفر دریایی، ۳۲۰ نفر است که طبق استقبال زائران از سفر و تردد دریایی، تعداد سفرها افزایش می‌یابد.

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بر اساس ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور مقام معظم رهبری، یکی از اهداف ما در سازمان بندر، تعامل و ارتباط شایسته با همسایگان است که خوشبختانه بندر خرمشهر از این ظرفیت کم‌نظیر برخوردار است و به دنبال این هستیم این خط دریایی در طول سال بین دو کشور برقرار باشد.

 پایانه مسافری خلیج‌فارس بندر خرمشهر با مساحت ۶ هزار مترمربع بزرگ‌ترین پایانه مسافری استاندارد در حوزه خلیج‌فارس است که با یک صد متر اسکله، ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۱۲۰۰ مسافر را دارد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از