حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز:

با تحریک جامعه مسیر نقد را تغییر ندهید

با تحریک جامعه مسیر نقد را تغییر ندهید

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: به این نامزد انتخابات توصیه می‌کنم چارچوب‌ها را رعایت کرده و سعی نکند با تهییج و تحریک جامعه مسیر نقد، مطالبه و تحلیل را تغییر دهد.

امین ترابی‌پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون بی‌اخلاقی‌های برخی افراد منتصب به پزشکیان، کاندیدای چهاردهمین ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که شعار آن مردم‌سالاری دینی است و با پرچم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک راهبرد اصلی با تاکتیک‌های به روز دنیای غرب را به چالش می‌کشد.

وی افزود: یکی از تاکتیک‌های بسیار مهم و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است که نمودش را در انتخاب‌های مختلف می‌بینیم.

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: از اول انقلاب تاکنون چندین انتخابات را در عرصه‌های مختلف ریاست‌جمهوری، مجلس، شوراها، خبرگان رهبری برگزار کردیم و اعتقاد داریم که مردم تعیین‌کننده هستند؛ زیرا اصل نظام مردم هستند که این اتفاق بزرگی است و حفظ این دستاورد و توجه به این مؤلفه بسیار مهم است.

ترابی‌پور با اشاره به حادثه اندوه‌باری که برای شهدای خدمت رخ داد، بیان کرد: با درایتی که رهبر معظم انقلاب داشتند، این صحنه به نفع نظام احیا شد و بدون اینکه خللی در امور کشور پیش آید برنامه‌ها پیش رفت و در اولین فرصت برنامه‌های انتخابات و کاندیداتوری نامزدها انجام شد و همچنان که همه شاهد بودیم شورای نگهبان در چینش داوطلبین تمام سلیقه‌ها را در نظر گرفت تا به نظر آحاد ملت ایران احترام گذاشته شود.

وی مناظرات نامزدها در رسانه ملی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را نمود دیگری از دموکراسی در نظام دانست و عنوان کرد: مناظرات این امکان را فراهم می‌آورد تا داوطلبین ریاست‌جمهوری ساختار تبلیغاتی خود را برای اقشار مختلف مردم ایران با سلایق متفاوت بیان کنند؛ اما لازمه این بستر ملاحظات سیاسی، اخلاقی و عبادی است که با رعایت قانون فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: همه ارکان این مناظرات باید دقت کنند که مقابل این دوربین‌ها، ملت شریف ایران نشسته‌اند که از نامزدها انتظاراتی دارند. 

ترابی‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اخلاق انتخاباتی رعایت شود و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، گفت: انتظار می‌رفت ادبیات، اخلاق و گفتمان اسلامی در مناظرات رعایت شود؛ اما متأسفانه شاهد نتیجه عکس این موضوع در میزگرد فرهنگی و بین کارشناسان حاضر در برنامه بودیم .

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری میزگردها بالابردن آگاهی مردم از برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی است؛ اما در اثر نگاه غلط کارشناسان و طرح مباحثی که خارج‌ از موضوع مورد بحث در این برنامه بود و شاید اختلافات شخصی بین مجری و فرد سئوال‌کننده و کارشناس همراه نامزد انتخاباتی سبب بروز ادبیات خارج از عرف سیاسی و خارج از اخلاق اسلامی شد.

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عرصه انتخابات میدان رقابت برای خدمت است نه میدان کنش و واکنش برای رسیدن به قدرت، گفت: اجرای برنامه زنده در رسانه ملی، آزمونی برای محک زدن سعه‌صدر و تحمل سیاسی نامزدها و زمینه‌ای برای قضاوت آحاد ملت است و این افراد پس از گذر از مرحله انتخاب باید پاسخگوی اعتماد مردم باشند درحالی‌که رفتار و زبان بدن این کارشناس نشان‌دهنده دور بودن از مباحث فرهنگی را داشت.

ترابی‌پور عنوان کرد: به این نامزد انتخابات توصیه می‌کنم در بستری که به‌واسطه اعتماد نظام و مردم برای او فراهم شده است چارچوب‌ها را رعایت کرده و سعی نکند با تهییج و تحریک جامعه مسیر نقد، مطالبه و تحلیل را تغییر دهد که قطعاً چنین راه و روشی مورد پسند مردم نخواهد بود.

وی ادامه داد: نامزدهای ریاست‌جمهوری باید رفتار و کلام شان در چارچوب قانون و اخلاق اسلامی باشد و حرمت ملت و نظامی که قرار است رئیس‌جمهور آن شوند را نگه دارند و نباید برای به دست آوردن تعدادی رأی بیشتر اخلاق و قانون را کنار بگذارند. 

هدف اصلی مشارکت حداکثری و در اولویت بعدی انتخاب یک رئیس جمهور خوب است که ان شاءالله این مهم در روز هشتم تیرماه به دست مبارک ملت شریف ایران محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از