حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز مطرح کرد:

نقش بانوان در تغییر فرهنگ مصرف برق

نقش بانوان در تغییر فرهنگ مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز نقش بانوان در مدیریت بهینه مصرف را مهم دانست و گفت: خانواده نقش کلیدی و اثرگذاری در تربیتی جامعه به عهده دارد و باید از این ظرفیت برای مدیریت مصرف بهره‌برداری کنیم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد فراتی امروز پنجشنبه در همایش مدیریت بهینه مصرف برق با محوریت بانوان و خانواده در سالن شرکت آب و برق خوزستان اظهار کرد: برق زیرساخت تمام زیرساخت‌ها است و عملاً بدون آن نمی‌توان زندگی کرد.
 
 وی با اشاره به اینکه تمام لوازم‌خانگی به برق وابسته هستند افزود: از درب برقی ساختمان، گرمایش، سرمایش و تمام لوازم آشپزخانه و از همه مهم‌تر سیستم‌های سرمایش وابسته به برق هستند که با افزایش آپارتمان‌ها مصرف مشترکین بیشتر شده است.
 
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۸.۵ درصد رشد یافته است، گفت: نیاز مصرف برق امروز در کشور ۸۰ هزار مگاوات رسیده که نیروگاه اتمی بوشهر و رامین در شرایط نرمال و عادی یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند.
 
فراتی ادامه داد: بیشتر انرژی برق از طریق نیروگاه حرارتی تولید می‌شود و عمده فشار بر نیروگاه‌های حرارتی است به‌گونه‌ای که باید از سوخت‌های فسیلی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از انرژی برق توسط سدها تولید می‌شود، عملاً نقش اصلی سدها کنترل سیلاب و... است که به دلیل کمبود برق در تولید برق به‌کارگیری می‌شود.
 
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز عنوان کرد: دولت سرمایه‌گذاری زیادی در خصوص تولید انرژی برق کرده است بااین‌حال نیاز به برنامه‌های مدیریت مصرف دقیقی دارد.
 
فراتی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد برق اهواز صرف مشترکان خانگی می‌شود گفت: در کشور بیش از ۴۲ درصد مصرف برق برای تأمین سرمایش صورت می‌گیرد که این میزان در خوزستان بالای ۶۰درصد است.
 
وی تصریح کرد: نقش نظام‌مهندسی در ساخت‌وساز بسیار مهم است به‌گونه‌ای که در صورت استفاده از عایق پنج سانتی‌متری یونولیت، به اندازه یک دیوار سیمانی دو متری ساختمان عایق‌بندی می‌شود.
 
 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه یکی از موارد مهم افزایش مصرف برق، تابلوهای تبلیغاتی مغازه و فروشگاه‌ها است گفت: نورپردازی شدید ساختمان‌ها چه ضرورتی دارد که شاهد روشن بودن هزاران ساختمان در شب هستیم.
 
 فراتی نقش بانوان در مدیریت بهینه مصرف را مهم دانست و گفت: خانواده نقش کلیدی و اثرگذاری در تربیتی جامعه به عهده دارد و باید از این ظرفیت برای مدیریت مصرف بهره‌برداری کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از