حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در حفظ محیط زیست

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در حفظ محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان استفاده از فناوری‌های نوین را برای حفاظت از محیط زیست مهم دانست و گفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شناسایی شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توان حفاظت مؤثر و بهینه از محیط زیست داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ داود میرشکار امروز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق تحت مدیریت اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در شهرستان ایذه اظهار کرد: به‌کارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان در کمک به محیط زیست نقش قابل‌توجهی را ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت فناوری‌های نوین در حفاظت و پایش مناطق تحت مدیریت محیط زیست افزود: نخستین عملیات بیولوژیکی بذرپاشی مناطق دچار آتش‌سوزی خاییز در بهبهان به‌وسیله پهپاد چند روز پیش انجام شد که نمونه‌ای از به‌کارگیری فناورهای نوین در محیط زیست استان به شمار می‌رود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ارتقای سطح پایش، پیشگیری و حفاظت از محیط زیست را با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان مهم دانست و گفت: استفاده از روش‌های بیابان‌زدایی و کاهش ریزگردها، استفاده از پهپادها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها، ایجاد سامانه‌های نظارتی و پایش در محیط زیست از جمله اقداماتی است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در توسعه محیط زیست پاک و پایدار در آن اثربخش باشند.

میرشکار اضافه کرد: در حوزه حفاظت از محیط زیست، تأمین نیرو، خودروی مورد نیاز از جمله موارد مهم به شمار می‌روند که با وجود اعتبارات محدود در این حوزه، پیگیری‌های متعددی به‌منظور تأمین آن‌ها انجام شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از