حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام جمعه شهرستان حمیدیه درگفتگو بارهیاب:

نهال انقلاب با توطئه دشمنان آسیب نمی بیند

نهال انقلاب با توطئه دشمنان آسیب نمی بیند

هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند از اقتدار، توانمندی و صلابت ایران اسلامی است که با نقشه ها و توطئه های دشمنان آسیب نمی بیند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید لفته پورامام جمعه شهرستان حمیدیه درگفتگو باخبرنگاررهیاب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارکرد:امروز نهال انقلاب که پیشکسوتان عرصه مقاومت با دستان خود کاشتند به ثمر نشسته و درختی تنومند شده است که با نقشه ها و توطئه های دشمنان آسیب نمی بیند.

 

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ایران با دشمنان، فتنه های مختلف، تحریم ها و تهدیدهای همه جانبه در راستای سیاست مقابله همه جانبه دشمن دربرابر نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده، افزود: این تهدیدها با تفکر بسیجی بن بست رسید و ما را به  سمت رشد و توسعه هدایت کرد و باید جوانان امروز نیز به دنبال کار جهادی و ترویج فرهنگ اشتغال و تلاش در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین لفته پورگفت: درهشت سال جنگ تحمیلی، رمزی نهفته است که ایران و جوانان ایرانی را به لحاظ پایداری و ایثارشان در حفظ ارزش ها و تمامیت ارضی ایران اسلامی، و ناکام گذاشتن دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود، ممتاز ساخت و به گونه ای بی سابقه، آنان را در تاریخ جهان برجسته کرده است.

امام جمعه شهرستان حمیدیه ادامه داد: رمز این جاودانگی و برجستگیِ سبک بالان عاشق را در این جمله پیر فرزانه جماران می توان یافت که فرمود: «فرق بسیار است بین جوانانی که شب را با مناجات و قرائت قرآن و نماز و نیایش به سر می برند و حَمله را با ذکر خدا و اللّه اکبر شروع می کنند، با آنان که شب را با معصیت خدا و روز را در جنگ با خدا آغاز می کنند».

 

وی با بیان اینکه برای حفظ این درخت به همکاری جامعه اسلامی نیاز است عنوان کرد: دشمن تلاش‌های فراوانی برای آسیب زدن به کشور می‌کند و در جریان اتفاقات اخیر در کشور نیز نقشه‌هایی را طراحی و ازلحاظ رسانه‌ای ورود کرده است، اگرچه این نخستین بار نیست اما انقلاب اسلامی مقاوم‌تر ازاین است که با این حرکت‌ها از پا در بیاید.

 

امام جمعه شهرستان حمیدیه جنگ امروزدشمن علیه ایران اسلامی را یک جنگ ترکیبی بامحوریت جنگ شناختی دانست واضافه کرد: جنگ شناختی یک فرآیند بسیار پیچیده است که با استفاده از اقدامات کوچک و متوالی و در دراز مدت، درک و شناخت انسان‌ها را مختل می کند.

 

حجت الاسلام لفته پوردر خصوص تفاوت جنگ شناختی و جنگ روانی که در هدف و ابزار خیلی شبیه هم هستند، گفت: در جنگ روانی، عمدتا اراده انسان‌ها را هدف قرار می دهند تا بتوانند ملتی را از سرمایه اجتماعی و کانون تلاش خود مایوس سازند، اما در جنگ شناختی همین هدف را با تغییر مفاهیم و برداشت‌ها به مرور زمان و در یک دوره طولانی پیگیری می کنند.

 

امام جمعه شهرستان حمیدیه دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با به کار بردن انواع توطئه ها و تهدیدات، همه نوع جنگی راعلیه ملت انقلابی ایران اسلامی انجام داد از جمله در جنگ تحمیلی هشت ساله، همه کشورهای استکباری با بسیج امکانات و تسلیحات به صدام کمک کردند اما نتیجه‌ای نگرفتند سپس در جنگ فرهنگی و در سایر عرصه‌ها از جمله ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری و جنگ اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه نیز نتیجه ای جز شکست عایدشان نشد.

 


وی تصریح کرد: دشمن فهمید آنچه تا امروز موجب شکست آنان در همه عرصه ها و میادین نبرد شده؛ هوشمندی و تشخیص توطئه ها و نقشه های شوم دشمن توسط مردم بابصیرت وهمیشه در صحنه ایران اسلامی بوده است لذا متوسل به جنگ شناختی شده اند تا بتوانند با استفاده از ابزار رسانه، قدرت درک و شناخت ملت ما را مختل کنند.

 

حجت الاسلام لفته پورافزود: امروز دشمن دو هدف بالاتر از این اهداف را نیز دنبال می کند یکی اینکه نه تنها جمهوری اسلامی نباشد بلکه ایران اسلامی هم نباشد لذا در جنگ شناختی امروز تاکید بر اختلافات قومی مورد تاکید قرار دارد و هدف دوم دشمن این است که در شرایط جدیدی که در سطح بین المللی در حال وقوع است و در نظم نوین جهانی، ایران اسلامی به جای نقش آفرینی و حفظ منافع ملی خود، درگیر موضوعات و مشکلات داخلی باشد لذا باید دراین جنگ تمام عیار شناختی نیز همچون سایر عرصه ها با هوشیاری و بصیرت انقلابی نقشه ها و توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب سازیم و همانگونه که در برابر انواع ویروس ها و بیماری ها خود را واکسینه می کنیم باید در برابر آسیب های این جنگ که مهم ترین ابزارش رسانه‌ها هستند، نیز خودمان، خانواده مان و ملت عزیزمان را با آگاه سازی و جهاد تبیین واکسینه کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از