حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
شهید «جانمراد زلقی»:

هرگز نماز را سبک نشمارید

هرگز نماز را سبک نشمارید

شهید جانمراد زلقی در وصیت‌نامه خویش می‌نویسد: هرگز نماز را سبک نشمارید و از ملتم می‌خواهم که جنگ را سبک نشمارند؛ زیرا هر آنچه سبک شمارده شود به سنگین‌ترین چیزها تبدیل خواهد شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید جانمراد زلقی در پنجم فروردین ۱۳۴۷، در شهرستان شوشتر به دنیا آمد. پدرش نورمحمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش خاور نام داشت. دانش‌آموز سوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و سوم مرداد ۱۳۶۲، در آبادان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در روستای ولی‌آباد از توابع شهرستان دزفول واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید جانمراد زلقی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

 گمان مبرید کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند نه بلکه نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

 با نام خدا و با سلام و درود بر مهدی موعود و نایب بر حقش امام خمینی وصیت‌نامه‌ام را شروع می‌کنم.

 ما این شهیدان را از دست نداده‌ایم؛ بلکه به دست آورده‌ایم. «شهید مظلوم بهشتی»

 علی (ع) نیز به امید شهادت زنده بود. اگر در زندگی‌اش شهادت نبود و اگر شهادت را از او می‌گرفتند زندگی برایش خیری نداشت و همان‌طور امام حسین (ع) که می‌گفت: «فقط شهادتمان است که در نزد خدا ارزش دارد.» و پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند: «که بالاتر از شهادت دیگر خوبی نیست.»

 نمی‌دانم که شهید چه ارزشی در نزد خدا دارد؟ و اگر کسی بداند هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی او را بگیرد ای کاش ما همه درک می‌کردیم که شهید چه مقام و منزلتی دارد. شهید فقط خدا را می‌طلبد و خدا او را! چه عشقی چه رابطه عجیبی، واقعاً الله‌اکبر.

 از برادران و خواهران می‌خواهم نماز را سبک نشمارند و از ملتم می‌خواهم که جنگ را سبک نشمارند؛ زیرا هر آنچه سبک شمارده شود به سنگین‌ترین چیزها تبدیل خواهد شد. از برادرانم و خواهرانم می‌خواهم که قرآن خواندن را از یاد نبرند و مسجد را خالی نگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از