حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

هشدار درباره همه‌گیری آنفلوآنزا

هشدار درباره همه‌گیری آنفلوآنزا

رییس مرکز بهداشت خوزستان بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر آنفولانزا در استان تاکید کرد.

دکتر پژمان بختیاری نیا در گفتگوبا بخش خبرنگار رهیاب گفت : باتوجه به اینکه پاییز فصل بیماری‌های تنفسی است، شاهد افزایش موارد ابتلا به این بیماری‌ها و مراجعه‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

 

وی با اشاره به پیش گرفتن آمار ابتلا به آنفولانزا در خوزستان نسبت به کرونا افزود: باتوجه به فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها، از عموم مردم خواهشمندیم توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند تا از شیوع بیش از پیش عفونت‌های حاد تنفسی پیشگیری شود.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان همچنین بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودمراقبتی گروه‌های پرخطر از جمله؛ سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران قلبی-عروقی، تنفسی و دیابت تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ماسک در اماکن شلوغ، پرهیز از ارتباط نزدیک با افراد دارای علائم بیماری، شست و شوی مکرر دست‌ها و تزریق واکسن کووید-۱۹ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

بختیاری‌نیا یادآور شد: در صورت ابتلا به این بیماری نوشیدن مایعات فراوان و تزریق واکسن آنفلوانزا به افراد بالای ۶۵ سال، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی توصیه می شود.

 

 

وی افزود: افرادی که یکسال از آخرین نویت تزریق واکسن کرونا آن‌ها گذشته است، باید با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

 

بختیاری‌نیا گفت: اگر پزشک معالج تزریق واکسن آنفلوانزا را تجویز کرد، حتما نسبت به تزریق آن اقدام شود.

 

بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه ۵ تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند. ویروس آنفلوانزا نوع ای A دارای سویه های متعددی است که نوع A/H۱N۱ آن اولین بار در سال ۲۰۰۹ گزارش شده و ایجاد بیماری شدیدتری نسبت به سایر سویه ها می کند. 

 

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از