حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
هواشناسی خوزستان خبر داد؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان

هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان از تقویت سامانه بارشی در استان و وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد، با هشدار سطح نارنجی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب» به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان؛ اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی از روز‌های قبل، نسبت به بارش باران و احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق استان، بارش برف در ارتفاعات، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات؛ هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
براساس این اطلاعیه، پدیده‌‌های جوی یادشده از اوایل وقت روز یکشنبه ۶ اسفند تا اواخر وقت همان روز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
در مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی، مخاطره‌‌هایی ازجمله؛ لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد متوسط، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست.
توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد متوسط و صاعقه اندیشیده شود.
انتظار می‌رود هم استانی‌ها از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها، فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کرده و عشایر در جابجایی جوانب احتیاط را رعایت کنند.
محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد باید تا پایان فعالیت سامانه بارشی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از