حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

هشدار نارنجی و ورود سامانه بارشی به خوزستان

هشدار نارنجی و ورود سامانه بارشی به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شرایط جوی پیش‌رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای از اوایل وقت دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه در کل مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری با توصیف شرایط جوی پیش‌رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه‌ای از اوایل وقت دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه در کل مناطق استان اظهار کرد: این شرایط موجب خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی می‌شود.

 وی افزود: احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد در نظر گرفته شود.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اشاره به تقویت سامانه بارشی و بالابودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه افزود: در این مدت شاهد رگبار و رعدوبرق، انتظار ریزش تگرگ در برخی از مناطق از جمله مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌های از جنوب استان خواهیم بود.

 سبزه زاری گفت: در این شرایط احتمال لغزندگی جاده‌ها، اصابت صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

 وی نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از