حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403

هشدار وقوع سیلاب در حوضه‌های مارون و کوثر

هشدار وقوع سیلاب در حوضه‌های مارون و کوثر

مدیریت امور آب شرق خوزستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب در حوضه‌های مارون و کوثر و پایین دست هشدار داد و از شهروندان درخواست کرد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف و یا تردد نکنند.

به گزارش‌شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛مهدی خواجه پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: باتوجه به هشدار قرمز سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های گسترده، احتمال سیلابی شدن حوضه‌های آبریز مارون و کوثر و تمامی رودخانه‌ها و مسیل‌های پایین دست این حوضه وجود دارد.

وی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌های آبخروار، کره، تشان، لیلی، چهل کنار و ... در حوضه مارون و مسیل‌های حوضه خیرآباد و زهره گفت: آبگرفتگی معابر در این مسیل ها پیش‌بینی می‌شود.

وی از شهروندان، گردشگران و کوهنوردان تقاضا کرد که از ترددهای غیرضروری درون شهری و برون شهری خودداری کرده و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌های شهرستان بهبهان جدا پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش شدید باران و رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و انتظار بارش تا ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق هشدار سطح نارنجی و قرمز صادر کرده است.

میزان بارش در شوش ۵۹، اندیمشک ۵۴.۱، دزفول ۴۸.۵، کشاورزی اهواز ۳۲.۷، اهواز ۳۱.۲، شوشتر ۲۸.۹، بستان ۲۵.۸، مسجدسلیمان ۲۲.۸، لالی ۲۰.۱، امیدیه ۱۸.۵، گتوند ۱۸.۱، ایذه ۱۷.۸، ماهشهر ۱۶.۵، هندیجان ۱۵.۹، آغاجاری ۱۲.۶، بهبهان ۱۱.۱، آبادان ۴.۹، شادگان ۴.۲، رامهرمز ۳.۶ و دزپارت سه میلیمتر گزارش شده است.بیشترین میزان بارش ایستگاه باران‌سنج در بندرامام با ۱۱۱.۸ میلیمتر ثبت شده است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از