حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

همراهی شیوخ برای حذف تیراندازی در شادگان

همراهی شیوخ برای حذف تیراندازی در شادگان

فرماندار شادگان گفت: تیراندازی در مراسم‌ها جشن و عزا با همراهی شیوخ و بزرگان طوایف روند کاهشی دارد.

به گزارش «رهیاب»؛ جمال صالح‌زاده در نشست با شیوخ و سران طوایف شهرستان شادگان اظهار کرد: رسم اشتباه تیراندازی در مراسم‌های برگزار شده جشن و عزا این شهرستان از ابتدای امستال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

وی فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف رسم غلط تیراندازی در مراسم جشن و عزاداری دانست و گفت: آمار تیراندازی‌های غیرمجاز در شادگان با همکاری شیوخ و مردم کاهش یافته و امیدواریم به زودی از بین برود.

فرماندار شادگان بهترین راهکار مقابله با معضل تیراندازی و نگهداری غیرمجاز اسلحه را فرهنگ‌سازی دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیات‌های مذهبی مناسب‌ترین راهکار برچیده شدن رسم غلط تیراندازی در مراسم سنتی است.

صالح‌زاده گفت: پلیس و دستگاه‌های امنیتی نمی‌تواند جلوی تیراندازی درآیین‌های عزا یا عروسی را بگیرند و برای فرهنگ سازی کاهش این معضل به کمک بزرگان و شیوخ نیاز است.

وی با بیان برخی حوادث ناگوار برای شهروندان در این آیین‌ها بیان کرد: این کار ناشایست در مراسم عزا برای متوفی و همچنین در مراسم جشن برای عروس و داماد، نتیجه و بهره‌ای ندارد.

وی شادگان را شهرستانی با سابقه و پیشینه قوی فرهنگی و دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی توصیف کرد و گفت: اخبار ناگوار حاصل از تیراندازی در برخی آیین‌ها، مانع از جذب گردشگران می‌شود.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از