حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد:

همکاری مردم و مسئولان عامل مدیریت سیلاب اخیر

همکاری مردم و مسئولان عامل مدیریت سیلاب اخیر

مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور در سفر به استان خوزستان و بازدید از سد و نیروگاه دز گفت: همکاری و همراهی مردم و مسئولان باعث شد سیلاب اخیر به خوبی مدیریت شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمدحسن نامی امروز، پنجشنبه «۲ فروردین‌ماه» در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک اظهار کرد: در این دوره از بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی خوبی بین مردم و مسئولان بود. هرآنچه که از سوی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، مردم رعایت کردند و همین موضوع سبب شد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر شاهد باشیم که این موضوع قابل‌ تقدیر است.

وی به حضور همه مسئولان در صحنه بحران اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور دائماً مسائل را رصد و دستورهای لازم را ابلاغ می‌کرد و دکتر مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حضور مردم و مسئولان در صحنه و اجرای دستورها و ابلاغ‌ها می‌تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در بارش سیل‌آسای اخیر در مناطقی که لزوم جابه‌جایی و تخلیه روستاها وجود داشت، با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستائیان و عشایر در معرض خطر، از حوادث احتمالی جلوگیری شد.

وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و درصورتی‌که جابه‌جایی و تخلیه انجام نمی‌شد، تلفات اتفاق می‌افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسئولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.

نامی با بیان اینکه در ۵ساله دوم خشکسالی هستیم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد و درصورتی‌که بارندگی‌های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی‌افتاد، در تابستان امسال برای تأمین آب برخی مناطق دچار مشکل می‌شدیم.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: سد و نیروگاه دز در شمال استان خوزستان، نقش مهمی در مهار سیلاب‌های بالادست، تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی و همچنین تولید برق ایفا می‌کند.

در این بازدید، عباس صدریان فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، رئوفی نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از