حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان مطرح کرد:

واگذاری ۷۴ کودک به فرزندخواندگی در خوزستان

واگذاری ۷۴ کودک به فرزندخواندگی در خوزستان

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان گفت: سال گذشته در خوزستان ۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شد، امسال هم در سامانه ملی فرزندخواندگی یک هزار و ۱۵۵ متقاضی خوزستانی ثبت‌نام کردند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی استان خوزستان؛ علی حسن‌زاده با بیان این که از این تعداد فرزند واگذار شده ۴۰ نفر پسر و ۳۴ نفر نیز دختر و تعدادی دیگر سه کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف و چهار کودک دارای بیماری پیگیری درمان بودند اظهار کرد: بیشترین تقاضا برای فرزندخواندگی برای سرپرستی کودکان شیرخوار سالم با جنسیت دختر بوده است.

وی افزود: ۵۱ کودک زیر دو سال، ۱۵ کودک سه تا ۶ سال، ۶ کودک هفت تا ۱۱ سال و دو نوجوان ۱۲ تا ۱۶ساله شامل فرزندانی است که به خانواده‌های متقاضی سپرده شدند.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان ادامه داد: مهم‌ترین چالش فرزندخواندگی مربوط به کودکان فاقد سرپرست مؤثر «بدسرپرست» است که امکان فرزندخواندگی کودکان را با مشکل مواجه می‌کند و در این موارد باعث طولانی‌شدن مدت اقامت در مراکز بهزیستی و ازدست‌رفتن زمان طلایی انتقال فرزندان به خانواده جایگزین می‌شود.

 حسن‌زاده با اشاره به شرایط فرزندخواندگی بیان کرد: از خانواده‌هایی که دارای شرایط مناسب جهت شرکت در طرح خانواده میزبان هستند به‌منظور مراقبت موقت از کودکان فاقد سرپرست مؤثر و کودکان نیازمند پیگیری درمان و معلول دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی در سال جاری گفت: با همکاری و فعالیت مؤسسات مراقبت خانواده محور در سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان دارای شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه ملی فرزندپذیری و تکمیل کاربرگ‌های ضروری و بارگذاری اسناد و مدارک هویتی با تمام توان اقدام خواهد شد.

حسن‌زاده عنوان کرد: ایمان و تقید به انجام واجبات، داشتن سلامت جسمی و روانی، مهارت لازم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تأیید پزشک معتمد سازمان بهزیستی، داشتن تمکن مالی مناسب برای پرورش و رفاه نسبی کودک، داشتن اقامت در ایران، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان، استحکام خانواده و حسن رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر از جمله شرایط سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از