حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
وصول ۱۰ همت حق آلایندگی در یک سال
رئیس‌کل دادگستری خوزستان مطرح کرد:

وصول ۱۰ همت حق آلایندگی در یک سال

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه بوده، پرداخت حق آلایندگی است که از شهریورماه سال گذشته و تاکنون در راستای حقوق حقه مردم خوزستان وصول شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی دهقانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان که امروز در سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان اظهار کرد: به برکت خون پاک شهدا و وجود علما، مدیران و فرماندهان ارشد نظامی و رنگین‌کمان اقوام در خوزستان با تعامل و وحدت، امنیت و آرامش در این استان حاکم است و با وجود همه مصائب و مشکلات، خوزستان امنیت و آرامش قابل‌قبولی دارد.

وی این همدلی و همراهی را موجب برقراری امنیت دانست و افزود: دادسرا به‌عنوان نهاد مدعی‌العموم، یکی از ارکان مهم و تأثیرگذار در نظام قضایی کشور است که مدیریت و نظارت آن بر عهده دادستان است.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: این نهاد تکالیف عدیده‌ای بر عهده دارد که بر پایه نقش نظارتی و حمایتی است؛ نقش حمایتی از بابت حفظ و احیای حقوق عامه و توجه به حقوق عمومی و نظارت بر انجام تکالیف مدیران و این دو نقش جزو وظایف دادستان هستند و هر مسئولی وظیفه دارد پاسخگوی وظایف خود باشد.

دهقانی با بیان اینکه دادستان در حوزه حقوق عمومی و منفعت عمومی و فردی مسئولیت دارد؛ عنوان کرد: هر زمان امنیت روانی جامعه، امنیت اقتصادی، فیزیکی و آرامش جامعه مورد خدشه قرار بگیرد دادستان در کنار همه مسئولان و با حضور قاطع و اثرگذار، به منفعت جامعه توجه می‌کند.

دهقانی بیان کرد: اگر شخصی مورد ظلم قرار بگیرد نیز دادستان ورود می‌کند و در اعاده حق حمایت می‌کند. نقش دادستان در فرایند دادرسی از ابتدا تا انتهای اجرای حکم، فعال و پویا است.

وی در خصوص حقوق عامه ادامه داد: یکی از حقوقی که در خوزستان همواره مورد مطالبه بوده، پرداخت حق آلایندگی است که از شهریورماه سال گذشته و تاکنون در راستای حقوق حقه مردم خوزستان از مجموع حق آلایندگی ۱۰ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان اختصاص‌یافته است در این مدت، ۳۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از مطالبات دولت که باید در راستای پرداخت یارانه‌ها و مطالبات گندم‌کاران هزینه می‌شد، از شرکت‌های بزرگ مستقر در خوزستان دریافت شده است.

در ادامه آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: هنگامی که روند تحولات قوه قضاییه را از ۴۰ سال پیش تاکنون مرور می‌کنیم شاهد تحولات مثبت هستیم. شاید نتوانیم بگوییم اقدامات صددرصد بوده؛ زیرا دسترسی به آن مشکل است؛ اما قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

وی با تقدیر از جعفری چگنی دادستان سابق افزود: برای دادستان جدید و همه دست‌اندرکاران تولید امنیت و عدالت و اقتصاد خوب و مرفه، آرزوی موفقیت داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از