حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج):

وعده صادق صدای رسای اقتدار ایران بود

وعده صادق صدای رسای اقتدار ایران بود

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) گفت: ایران در عملیات وعده صادق صدای اقتدار و عظمت خود را به جهانیان مخابره کرد و این بانگ اقتدار و شکوه ایران است.

سردار حسن شاهوارپور در گفتگو تفصیلی با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» پیرامون وضعیت اسرائیل پس از طوفان‌الاقصی تاکنون اظهار کرد: پانزدهم مهر ۱۴۰۲ عملیاتی به نام طوفان‌الاقصی توسط رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» انجام گرفت که با حمله به رژیم صهیونیستی در تاریخ سیاسی منطقه غرب آسیا ماندگار شد، سنگین‌ترین شکست تاریخ ۷۵ساله این رژیم جعلی را بر آن تحمیل کردند، شکستی که رهبر معظم انقلاب آن را «یک شکست غیرقابل‌ترمیم» عنوان کردند و رژیم صهیونیستی پس از این شکست بزرگ، حمله‌های ددمنشانه خود علیه مردم غزه را آغاز کرد، حمله‌هایی که حدود ۱۱۰ هزار شهید و مجروح داشته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از ابتدا بر اساس قدرت نظامی، ترور، قتل و سرکوب شکل‌گرفته است تا آنجا که کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی معتقدند که همه دولت‌ها ارتش دارند؛ اما اسرائیل ارتشی است که دولت دارد در تاریخ این رژیم، کل این نظام سیاسی، این مهاجرتی که انجام شده و شکل‌گیری نظام بر اساس موفقیت‌های این ارتش است.

دستاوردهای طوفان‌الاقصی

فرمانده سپاه خوزستان گفت: در این اقدام مهم «حماس» افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی را درهم شکست و در عملیات طوفان‌الاقصی این اسطوره شکست و ارتش رژیم صهیونیستی غافلگیر شد که یک شکست اطلاعاتی و حفاظتی آشکار و بی‌سابقه برای آن‌ها است.

سردار شاهوارپور بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد سیاسی این عملیات زنده کردن مسئله فلسطین در افکار عمومی بین‌المللی بود که موجب بازگرداندن این مسئله به دستور کار سیاسی بین‌المللی شد آن هم درست در زمانی که «روند عادی‌سازی روابط» با مذاکرات آمریکا و عربستان در این راستا به اوج خود رسیده بود.

وی ادامه داد: دستاورد سیاسی مهم دیگر عملیات طوفان الاقصی این بود که قابلیت‌های رویکرد مقاومت در تأمین حقوق فلسطینی‌ها به دنیا نشان داده شد. در حالی رژیم صهیونیستی سال‌ها از آزادی اسرای فلسطینی امتناع می‌کرد رویکرد مقاومت اکنون توانسته است این رژیم را وادار به آزادی اسرا کند و این امر به تضعیف هر چه بیشتر رویکرد سازش منجر خواهد شد. یک پیامد مهم این امر پیوند بیشتر کرانه باختری و غزه در حالی بوده است که رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده است آن‌ها را از هم جدا نگه دارد و مانع از شکل‌گیری رویکرد واحد فلسطینی شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) عنوان کرد: پس ازعملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی، ناتوان و عاجز از ادعاهایی که مطرح کرده بود دست به جنایات متعدد و کشتار کور مردم زد درواقع کار به جایی رسید که باید بگوییم رژیم صهیونیستی دست به یک نسل‌کُشی زد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که امپراتوری عثمانی را وادار به تجزیه‌ کند.  کشورهای یکپارچه اسلامی که غالب آن مردم مسلمان فلسطین بود علیه انگلیس توطئه کردند. این سرزمین هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده بود که فلسطینیان مسلمان بودند و درصد کمی از یهودی‌های مهاجری که در طول تاریخ اسلامی در قبله اول مسلمین یعنی قدس و آن یکپارچگی که در غرب آسیا است تسلط پیدا کنند. زمانی که آلمان شکست خورد تصمیم بر این شد برای جبران خساراتی که بر یهود وارد شده به یک سرزمین واحدی برسند. استعمار آمریکا و انگلیس سازمان آزادبخشی فلسطین را به سمت سازش و مذاکرات بردند و به‌ دروغ گفتند که ما می‌خواهیم دو حاکمیتی در این سرزمین شکل بگیرد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: در واقع جریان سازمان آزادی‌بخش فلسطین در مسیر سازش قرار گرفت؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و با شعاری که حضرت امام در دفاع از مردم مظلوم فلسطین انجام دادند، این جوانان و نوجوانان فلسطینی که در واقع این ننگ را نمی‌پذیرفتند که هم‌چنان سرزمین‌شان در اشغال، محاصره، زندان و کشتار رژیم صهیونیستی قرار بگیرند مبارزات را شروع کردند در مبارزات نهضت سنگ، آن‌ها با سنگ با اسرائیلی‌ها درگیر می‌شدند.

نهضت سنگ در فلسطین

شاهوارپور گفت: نهضت سنگ یکی از دوره‌هایی بود که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در واقع این فلسطینی‌های مظلوم علیه رژیم صهیونیستی و برای آزادسازی سرزمینشان دنبال می‌کردند که خب همه شاهد بودن در آن دوره اسرائیلی‌ها، مردم فلسطین را می‌گرفتند دست‌ها و پاهای آن‌ها را اول خرد و بعد قطع می‌کردند. زندان‌های با مدت طولانی و پاره‌کردن سرزمین تکه‌هایی که دست آن‌ها بود به‌ویژه منطقه غزه که در سال ۱۹۷۳ در مذاکراتی که پیش آمد به‌عنوان یک منطقه مستقل برای فلسطینی‌ها ماند.

وی ادامه داد: با فشارهای بسیار رژیم فاسد کودک کش، مردم فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت آرمان مقدس آزادی قدس حرکت کردند، سپس فلسطین از فضای کمونیستی خارج شد وتنها هدف آن‌ها آزادی قدس بود و این آرمان روزبه‌روز بارورتر شد و شکل محکم و توانمندی به خود گرفت.

شاهوارپور در ادامه گفت: جوانان فلسطینی آمدن تشکل‌هایی فراتر از تشکل‌های سازش‌کارانه‌ای که ساخت سازمان آزاد بخش فلسطین داشتند تشکیل دادند مانند: «جهاد اسلامی، حماس» و دیگر تشکل‌هایی که آمدند در میدان و یک مبارزه جدیدی را علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام دادند و بزرگانی مثل فتحی شخانقی که جز بنیان‌گذاران حرکتی از سمت فلسطین بود بعد از ترور توسط این رژیم فاسد به شهادت رسیدند.

وی گفت: توانایی مردم فلسطین به حدی رسید که توانستند به سلاح و مهمات جنگی دست پیدا کنند، همچنین پشتیبانی جبهه مقاومت سردار حاج‌قاسم سلیمانی با شروع یک حرکت بسیار عظیم در جهت تقویت جبهه مقاومت که در بخش آموزش و تجهیز سلاح نقش محوری را داشتند و همچنین خود حزب‌الله که در واقع پشتیبانی نزدیک سازمان جهاد اسلامی و سازمان حماس و دیگر گروه‌های مجاهد را داشتند این نقش را ایفا می‌کردند.

 تأثیر دفاع مقدس در محور مقاومت فلسطین

حسن شاهوارپور عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که  فلسطین و فلسطینی‌ها به‌عنوان یک الگو یاد گرفتند استفاده از تجربیات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بود؛ مانند شخصیت‌های مثل سردار سرلشکر حاج علی زاهدی یکی از شخصیت‌هایی بود که در بحث آموزش و انتقال تجربه نقش بسیار محوری داشت شهید والامقام حجازی، شهید میررزی و دیگر شهدای به نامی که در انتقال تجربیات دفاع مقدس به این عزیزان کمک کردند.

وی در ادامه گفت: همچنین مبارزه با داعش یک جریانی بود که انبوهی از تجارب را برای مبارزه در اختیار فلسطینی‌ها قرار دادند. نتیجه این تجربه‌ها همین مقاومتی است که آن‌ها به مدت ۶ماه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی انجام دادند. جوانان و مجاهدان، راه حق حقیقت را پیدا کردند. این حرکت متعالی که زمانی رویکرد سوسیالیست کمونیستی داشت رویکرد مذهبی اسلامی دینی به خود گرفت که سردمدار آن سردار سلیمانی بود و برای آزادی قدس علم بر دوش داشت.

شاهوارپور گفت: اقدام سپاه پاسداران علیه اسرائیل کودک کش کار بسیار بزرگی بود که هیچ یک از کشورهایی که بارها این رژیم فاسد به آن‌ها تجاوز کرده بود نتوانستند پاسخ کوبنده‌ای بدهند.

عملیات وعده صادق

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) گفت: عملیات طوفان‌الاقصی که محصول حرکت جبههٔ مقاومت بود و وعده صادق که انبوهی از موشک‌های دقیق نقطه‌زن که از گنبد آهنین عبور کردند. ده کشوربرای جلوگیری از عبور موشک‌ها و پهپادها به کمک رژیم کودک کش آمدند. آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و بقیه کشورهای اروپایی جمع شدند کل آسمان عراق، اردن آسمان رژیم اشغالگر صهیونیستی و همه کشورهای اطراف رو با پروازها بستند و همچنین از مدرن‌ترین هواپیماها برای جلوگیری این عملیات استفاده کردند؛ اما موشک‌ها عبور کردند و دقیق به اهدافی که از قبل مشخص شده بود نزدیک‌ به نقطه  دیمونا که مرکز هسته‌ای رژیم صهیونیستی است برخورد کردند و این یک تهدید و هشدار جدی برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود که اگر اراده شود هر نقطه‌ای از اسرائیل را ما می‌توانیم بزنیم و امکان حمله برای ما وجود دارد.

وی افزود: در واقع ما گنبد آهنین را با این عملیات بر باد دادیم. رزمندگان ما در هوافضا و نیروهای مسلح باعث شدند که گنبد آهنین را بر باد بدهند. آن‌ها میلیاردها دلار برای گنبد آهنین هزینه کردند موشک‌ها و پهپادهای ما از آن عبور کردند و کشتار جدی را برجای گذاشتند. توانمندی‌هایی که ما در حال حاضر در اختیار داریم در حدی است آنها جرئت نمی‌کنند مثل گذشته ما را تهدید کنند.

اقتدار ایران

شاهوارپور ادامه داد: این رژیم کودک کش هیچ‌گونه قدرتی ندارد و فقط با حمله به کشورهای کوچک می‌خواهد به آن‌ها ثابت کند که دارای قدرت است درحالیکه هدف از این جنگ‌ها و حمله‌ها به غارت بردن منافع ملی و منابع نفتی کشورها را خالی می‌کند و این کشورهای کوچک توانایی مقابله با آن را ندارند و تنها کشوری که جرئت و توانایی مقابله با آن را دارد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: ایران به هیچ کشوری وابستگی ندارد اگر امروز روس‌ها، چینی‌ها و کشورهای دیگر از ما حمایت می‌کنند به این معنا نیست که تکیه‌‌گاهی برای ایران هستند؛ بلکه آن‌ها جمهوری اسلامی را حامی خود می ‌بینند؛ زیرا کاری که بسیاری از کشوها نتوانستند علیه این رژیم فاسد انجام دهند ایران بااقتدار کامل در مقابل اسرائیل جنایتکار ایستاد و پاسخ کوبنده داد.

سردار شاهوارپور گفت: سرزمین اشغالگر صهیونیستی یک سرزمین کوچکی است، مگر می‌شود ده‌ها فروند پهپاد، ده‌ها فروند موشک با کلاهک‌های سنگین وارد یک‌منطقه‌ای شود و جایی را تخریب نکند. آن‌ها به‌خاطر اینکه اقتدارشان در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای شکسته نشود تلاش کردند تا موضوع را کم‌رنگ جلوه دهند البته این جریان رسانه‌ای برای افراد فریب‌خورده و نادان است؛ اما همه دنیا اعتراف کردند که این عملیات یک عملیات فوق‌العاده و بی‌نظیری بود که هیمنه اسرائیل را شکست داد.

وی ادامه داد: مردم فلسطین بدانند که نظام جمهوری اسلامی تک‌تک مردم ما با هر قومیت و با هر نگاهی از این اقدام سپاه با افتخار یاد می‌کنند که بعد از صدها سال از خاک جمهوری اسلامی برای انتقام‌گیری از دشمنی که گستاخانه به کنسولگری ما حمله کرد توانستیم پاسخ بسیار سنگینی به آن‌ها بدهیم و مردم آزادی‌‌خواه جهان با افتخاراین اقتداربزرگ را جشن بگیرند.

حسن شاهوارپور در پایان گفت: نظام جمهوری اسلامی به برکت وجود رهبرمعظم انقلاب امروز در اقتدار و عزت کامل است. امیدوارم این اقتدار و عزت همچنان تداوم پیدا کند و ما بتوانیم دشمنان را یکی پس از دیگری برای اهداف پلیدی که دنبال می‌کنند ناکام کنیم و مردم مظلوم فلسطین هرچه سریع‌تر از رژیم جنایت‌کار صهیونیستی رهایی پیدا ‌کنند.
 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از