حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
شهید «محمدرضا عطوان»:

ولایت مهم‌ترین مسئله دین است

ولایت مهم‌ترین مسئله دین است

شهید محمدرضا عطوان در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: پیامی برای ملتم و برای هم‌سنگرانم دارم که ولایت را مهم‌ترین مسئله در جامعه بدانند و امام را تنها نگذارند

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید محمدرضا عطوان در ششم تیرماه ۱۳۴۴، در شهرستان اهواز به دنیا آمد. پدرش نصرالله، کارمند دانشگاه بود و مادرش مهین نام داشت. دانش‌آموز دوم راهنمایی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت تیربارچی در دارخوین بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه شهید محمدرضا عطوان:

خداوندا! من به امید یافتن تو و بهشت تو جان و مالم را در مسیر تو به کار بسته‌ام و امیدوارم که تو هادی جهان را به کمک ما بفرستی و دشمنان را در پیش چشمانم کم و نیروهای اسلام را در جلوی چشمان کفار زیاد جلوه نمائی و به فرمان تو که گفته بودی مرا بخوانید تا استجابت کنم شما را.

 خدایا توفیق شهادت عطا کن

پروردگارا! من نه اینکه ثواب‌ها و سنجش اعمال نیکم زیاد است، بلکه لطف و کرم و بخشش تو بی‌اندازه است و چنان است که کوهی از گناه و معصیت را در مقابل پر کاهی ثواب و نیکی می‌بخشی. پس به رحمتت ای آنکه قادر و توانا بر همه چیزی! توفیق شهادتم را از تو خواستارم و سلامتی امام امت را از تو می‌خواهم که از عمر ناچیزم بکاهی و به عمر پر برکت امام امت بیفزایی و امید به این دارم که دعایم را مستجاب گردانی، زیرا خودت گفته‌ای ادعونی استجب لکم.

ولایت را مهم‌ترین مسئله در جامعه بدانید

پیامی برای ملتم و برای هم‌سنگرانم دارم؛ اما می‌بینم کوچک‌تر از آن هستم که پیامی برای ملت بیدار و شهیدپرور ایران بفرستم، از این بابت معذورم اما همان چیزی را می‌گویم که حاصل خون هزاران شهید بوده و هست که ولایت را مهم‌ترین فرد و مسئله در جامعه بدانند و امام را تنها نگذارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از