حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

پدیده شرجی و گرما در خوزستان افزایش می‌یابد

پدیده شرجی و گرما در خوزستان افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده شرجی برخی از مناطق خوزستان از جمله: هندیجان، دزفول، بندر ماهشهر، شادگان، بستان و ایذه را فرا گرفت.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: صبح امروز میزان رطوبت در شهرهای هندیجان به ۶۶ و ایستگاه صفی‌آباد دزفول و بندر ماهشهر به ۵۶ درصد و در شهرهای شادگان ۴۴، بستان ۴۰ و ایذه به ۳۹ درصد رسید.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وقوع دماهای ۴۸ و ۴۹ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان به‌جز مناطق مرتفع شمالی و شرقی تا روز یکشنبه مورد انتظار است. طی امروزوفردا در برخی از ساعات وزش بادها در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان به‌صورت متوسط پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع غبار محلی در این مناطق وجود دارد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: همچنین طی روز جمعه با جنوبی شدن جریانات جوی شاهد افزایش رطوبت و شرجی در سواحل و مناطق جنوب شرقی استان خواهیم بود و روزهای شنبه و یکشنبه با تشدید جریانات جنوبی، افزایش رطوبت و شرجی به مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شرقی گسترش پیدا خواهد کرد. شمال خلیج‌فارس نیز از اواخر وقت فردا تا اواسط روز شنبه مواج است.

در شبانه‌روز گذشته شوش با دمای ۴۷/۱ و ایذه با ۲۲/۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند. در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۴۶.۷ و ۳۲.۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از