حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
با شهدا؛

پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید

پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید

شهید سعید جلالی‌پور در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: هر انقلابی دو چهره دارد خون و پیام. ما رسالت خود را به پایان رساندیم و نوبت شما است که پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ شهید سعید جلالی‌پور در یکم شهریور ۱۳۴۳، در شهرستان اهواز به دنیا آمد. پدرش ابوالقاسم، کارمند اداره پست بود و مادرش بتول نام داشت. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هفدهم دی‌ماه ۱۳۵۹، در هویزه به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

 متن وصیت‌نامه شهید سعید جلالی‌پور: 

 سلام بر مردم، شهیدان و شما پدران و مادران. انقلاب ما بیهوده به دست نیامده است، عزیزترین دارایی مردم؛ یعنی خون ضامن پایداری آن است. آیا زیبا نیست تشریح عمل شهیدانی که به هنگام مرگ فریاد زنده‌باد اسلام، زنده‌باد انقلاب را سر می‌دادند؟ آنها با فریاد الله‌اکبر، اشهدان‌لااله‌الاالله و اشهدان‌محمد‌رسول‌الله که بر زبان جاری می‌کردند، دشمن پلید را گیج کرده و سراسیمه به دور خود می‌گردانند.

من نمی‌دانم صدام‌حسین چه فکر می‌کند و با چه کسانی می‌خواهد بجنگد؟ با کسانی که درس شهادت از امامان آموخته و آن را موجب سعادت دنیا و آخرت می‌دانند.

امروز تمام مستضعفین جهان چشم به این سرزمین دارند

امام قاطع و شکست‌ناپذیر ماست که می‌گوید: «یا پیروز می‌شویم یا شهید، که هر دو صورت برای ما پیروزی است و لشکر شما شکست‌ناپذیر است.» امروز مستضعفین جهان چشم امید به این ملت و به این کشور و به این رهبر دوخته‌اند.

 اگر کسی فکر جنگ با اسلام به سرش زده، بداند که باید با تمام مستضعفین جهان مبارزه کند و این را بدانید که مستضعفین بر مستکبرین پیروزند.

 امام! پیامی دارم از علی به شما مردم، علی(ع) می‌گوید: أُوصِیکُمَا بِتَقْوَی اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُم (بترسید از عدل خدا و به کارهایتان نظم دهید.) بزرگ‌ترین عامل پیروزی ما ایجاد و حفظ نظم است. باید با تشکیل ستون منظم و سازمان‌یافته چریکی نیروهای مسلمان به جنگ با دشمن پرداخت و تا سرحد شکست دشمن پیش رفت. جهاد ما جهاد فی‌سبیل‌الله است و شعار ما الله‌اکبر.

 وصیت می‌کنم بر عده‌ای از پدران و مادران که از دشمن ذلیل هراسی به دل راه ندهید. علاوه بر اینکه فرزندان خود را به جبهه برای جنگ با کفار می‌فرستید خودتان نیز اگر می‌توانید به کمک آن‌ها بروید و اگر نمی‌توانید در ستون پشت جبهه، تدارکات جبهه را تأمین کنید و باز اگر نمی‌توانید، با عشق درونتان به حتمی بودن پیروزی اسلام بر کفر مبارزان، مسلمان را در جبهه دلگرمی دهید و از فرستادن فرزندان خود به جنگ با دشمن ذلیل جلوگیری نکنید که این کار خلاف اسلام و کمک به کافرین است.

پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید

فریاد حسین(ع) به گوش می‌رسد «هل من ناصر ینصرنی»، آیا کسی هست مرا یاری کند؟ ما باید مسئولیت شیعه بودن را حس کنیم و جواب مثبت به آن فریاد برخاسته از سرزمین کربلا بدهیم، پس بشتابید برای دفاع که امری واجب است «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» و باز توصیه می‌کنم به کسانی که باقی می‌مانند. آن‌ها رسالتی بس سنگین‌تر، بر دوش دارند. شهید شریعتی می‌گفت: «هر انقلابی دو چهره دارد خون و پیام. ما رسالت خود را به پایان رساندیم و نوبت شما است که پیام انقلاب را به گوش جهانیان برسانید، پس امام را یاری کنید و انقلاب را به جهان صادر کنید.»

پدرم و مادرم! شما مرا با رنج‌های بسیار در دامان پاک خود پروراندید، مرا ببخشید که نتوانستم زحمات سنگین شما را جبران کنم، اما من می‌دانم شما پر عطوفت و مهربان و بخشنده هستید.

خدایا! تو می‌دانی که سراسر زندگی من پر از گناه، درد و زیان‌کاری بوده. پدر، مادر و دوستان عزیزم! از خدا بخواهید که مرا ببخشد و پاک گرداند.

به عزیزانم مخصوصاً پدر و مادرم! توصیه می‌کنم که ابداً گریه نکنند، کاری بس مشکل است اما می‌توانید هنگامی که به فکر ناله‌کردن می‌افتید با گذاشتن نوار قرآن روح مرا شاد گردانید. به خدا توکل کنید و پیروز باشید. شب اول قبرم برایم قرآن بخوانید. صبر و استعانت از درگاه خدا برای شما می‌طلبم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از