حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
پیگیری حق آلایندگی شهرداری‌های خوزستان از وزارتخانه
وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

پیگیری حق آلایندگی شهرداری‌های خوزستان از وزارتخانه

وزیر امور اقتصادی و دارایی به موضوع مهم جبران کمبودها در اعطای حق آلایندگی و حق ارزش‌افزوده به شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه به طور جدی پیگیر صدور مجوزهای لازم برای تأمین این حقوق مالی شهرداری‌ها خواهد بود.

 به گزارش شبکه  اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ عبدالناصر همتی چهارشنبه در دیدار با جمعی از شهرداران خوزستان به همراه نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: این وزارت آمادگی کامل برای حمایت از شهرداری‌های استان را دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز در نشستی جداگانه با جمعی از شهرداران استان وعده داد که در تأمین کمک‌هزینه خرید و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس و ون به شهرداری کوت عبدالله «از توابع شهرستان کارون» کمک کند.

مهدی جمالی‌نژاد همچنین در حوزه تأمین و نوسازی وسایل نقلیه آتش‌نشانی در خوزستان و پرداخت کمک‌هزینه ساخت ساختمان شهرداری ویس و جابه‌جایی دکل‌های برق در شرق شهر ویس «از توابع شهرستان باوی» قول مساعد داد.

اهمیت حق آلایندگی و حق ارزش‌افزوده

حق آلایندگی و حق ارزش‌افزوده از جمله منابع مالی حیاتی برای شهرداری‌ها هستند که می‌توانند به بهبود خدمات عمومی و زیرساخت‌های شهری کمک کنند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، تأمین این منابع مالی می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و توسعه پایدار شهرها ایفا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از