حالت تاریک
پنج‌شنبه, 26 مهر 1403
افزایش سگ‌های ولگرد در سایه تعلل شهرداری کارون
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

افزایش سگ‌های ولگرد در سایه تعلل شهرداری کارون

رئیس شورای شهر کوت عبدالله با اشاره به جمع‌آوری روزانه ۳۰ تا ۳۵ قلاده سگ ولگرد در این منطقه گفت: چالش‌های متعدد در این زمینه از جمله کمبود اعتبار، مخالفت اهالی، سازمان‌های حامی حقوق حیوانات، و زادوولد بالای سگ‌ها وجود دارد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ روز گذشته تصاویری از حمله سگ‌های ولگرد به چند کودک و زخمی‌شدن آن‌ها در شهر کوت عبدالله در فضای مجازی منتشر شد و مردم از مسئولان شهرستانی به‌خصوص شهرداری کوت عبدالله خواستار جمع‌آوری هرچه سریع‌تر آن‌ها شدند.

قاسم شریفات در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ به بررسی وضعیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در این منطقه پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر، روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ قلاده سگ جمع‌آوری می‌شود، اما این فرایند با مشکلات متعددی روبرو است.

 وی در ادامه به برخی از چالش‌های موجود اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبار و عدم پرداخت مطالبات معوقه پیمانکار یکی از مهم‌ترین موانع در این زمینه است. همچنین، مخالفت برخی از اهالی و سازمان‌های حامی حقوق حیوانات با جمع‌آوری سگ‌ها، کار را دشوارتر کرده است.

 رئیس شورای شهر کوت عبدالله به وضعیت خاص کوت عبدالله به‌عنوان یک منطقه مهاجرپذیر اشاره کرد و گفت: مجاورت این شهر با رودخانه و روستاهای قلعه چنعان و کوت سید صالح باعث شده که زادوولد سگ‌های ولگرد افزایش یابد. این موضوع به همراه عدم همکاری دهیاری‌ها در جمع‌آوری سگ‌ها، مشکلات بیشتری را برای مسئولان شهرستان ایجاد کرده است.

 وی بیان کرد: باوجود تمامی این چالش‌ها، من به‌عنوان رئیس شورا متعهد به پیگیری موضوع هستم. تذکرات لازم به شهردار در خصوص حل مشکل جمع‌آوری سگ‌های ولگرد داده شده و امیدواریم با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها، بتوانیم این مسئله را به نحو احسن مدیریت کنیم.

 شریفات در پایان عنوان کرد: حل این مشکل نه‌تنها به‌سلامت عمومی جامعه کمک می‌کند، بلکه به حفظ حقوق حیوانات نیز توجه خواهد شد. وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های مشترک، شرایط بهتری برای مدیریت جمعیت سگ‌های ولگرد ایجاد شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از