حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رهیاب گزارش می‌دهد:

چرایی بالا بودن قیمت مرغ در خوزستان

چرایی بالا بودن قیمت مرغ در خوزستان

قیمت مرغ در حالی افزایش می یابد که در آبان‌ماه امسال قیمت هر کیلو مرغ 73 هزارتومان مصوب شد و اما در خوزستان بنا به گفته مسئولین بدلیل قیمت تمام شده بالاتر با قیمت هایی حوالی 100 هزار تومان عرضه و توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار «شبکه اطلاع‌رسانی رهیاب»؛ علی‌رغم قیمت مصوب مرغ در آبان‌ماه سال جاری در محدوده ۷۳ هزار تومان اعلام شد، اما در بازار خوزستان قیمت مرغ این روزها از قیمت‌های مصوب بیشتر شده تا جایی که این محصول پروتئینی از سفره برخی اقشار تقریبا حذف شده است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار ما از بازار اهواز نشان می‌دهد قیمت مرغ در فروشگاه‌ها بین ۹۳ تا ۱۰۰ هزارتومان در نوسان است، این در حالی است که قیمت مرغ در سه ماه گذشته بین ۷۵ تا ۸۰ هزارتومان ثابت مانده بود.

 ناگفته نماند در پایتخت کشور مرغ و گوشت همچنان با نرخ مصوب در مراکز توزیع دولتی در حال توزیع به مردم است و تهرانی ها مرغ را هنوز با قیمت ۷۳ هزار تومان خریداری می‌کنند اما در بازار خوزستان قیمت حدودا ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی اختلاف دارد.

جالب‌تر اینکه نه جهاد خوزستان پاسخگوی این اختلاف قیمت است و نه سازمان صمت، وقتی زیاد هم پیگیر این روند می‌شویم پاسخ می‌دهند قیمت تمام شده تولید و جوجه‌ریزی در خوزستان بالاتر است!

 حال پس از ماه‌ها سکوت عبدالامیر نیرومند، معاون بهبود تولیدات‌ دامی سازمان جهادکشاورزی‌ خوزستان توضیحاتی در خصوص دلیل افزایش قیمت مرغ در بازار استان ارائه داده و آب پاکی را بر دست مردم ریخته و می‌گوید: هیچ کمبودی در بازار در بحث مرغ و تولید آن وجود ندارد و حتی در این زمینه رشد داشته‌ایم و میزان جوجه‌ریزی و تامین نهاده‌ها به مقدار کافی انجام می‌شود و در بحث کمبود مساله‌ای نداریم، بلکه هزینه تمام‌شده تولید افزایش یافته و همین مساله افزایش قیمت مرغ را در بازار به دنبال داشته است.

وی افزود: بحث قیمت نهاده‌ها، لوازم مصرفی مرغداری‌ها، هزینه دارو و کارگران و افزایش قیمت دیگر موارد باعث شده که مرغداران با قیمت تمام شده بالاتری در تولیدمرغ مواجه شوند و همین در بازار اثرگذار است. امیدواریم با شرایطی که در بحث جوجه‌ریزی و روند رو به رشد این محصول داریم در ماه‌های آینده شاهد وضعیت مطلوب تری در بازار باشیم هرچند که اکنون نیز کمبودی در بازار نیست.

حال باتوجه به صراحت معاون بهبود تولیدات‌ دامی جهاد کشاورزی خوزستان درباره تایید گرانی مرغ در خوزستان به‌نظر می‌رسد نه تنها نباید انتظار ثبات قیمت در بازار مرغ خوزستان داشت بلکه تا ماه‌های پایانی سال انتظار افزایش قیمت مرغ تا بالای ۱۰۰ هزار تومان نیز باید داشت، چه بسا با افزایش حقوق مردم در سال آینده شاهد پرواز قیمت مرغ در قیمت‌های بالاتری باشیم.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از