حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سرپرست تیم ملی پارا دو و میدانی :

چین اعتراض کرد،طلا را از متقیان گرفتند

چین اعتراض کرد،طلا را از متقیان گرفتند

سرپرست تیم ملی پارا دو و میدانی گفت:پس گرفتن مدال طلای خانم هاشمیه متقیان، مصداق بارز بی عدالتی و در واقع یک سرقت ورزشی است.

به  گزارش رهیاب، روز گذشته و در اولین رقابت دوومیدانی کاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال طلا و نقره برای کاروان فرزندان ایران به دست آمد اما با توجه به اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل "کال روم"، و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو از جدول رده بندی حذف شد. البته به علت همین اتفاق روز گذشته مراسم اهدای مدال این ماده برگزار نشد اما حکم قهرمانی به ورزشکاران داده شد.

 

سید محمد شروین استبقیان سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی گفت: نفوذ چین باعث شد که یک سرقت ورزشی و مدالی صورت بگیرد و مدال های طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی در پرتاب نیزه کلاس F56 بانوان پس گرفته شود.



رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد گفت:اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است، چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم اکنون نزد ما است، حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت کردند و همه مراحل را طی کردند.



وی تأکید کرد: این اتفاق ناخوشایند از ارزش های ورزشکاران ما کم نمی کند، فراموش نکرده ایم که هاشمیه متقیان ورزشکار متدین و با ایمان ما مدال پارا المپیک توکیو را دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از