حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
در خطبه‌های نماز جمعه آبادان مطرح شد:

کارگزاران نظام علوی باید مواظب باشند

کارگزاران نظام علوی باید مواظب باشند

خطیب جمعه آبادان گفت: کارگزاران نظام علوی باید مواظب باشند تا دچار غفلت و دنیازدگی نشوند؛ زیرا این حکومت با نثار خون شهدا شکل‌گرفته و دنیازدگی یعنی پشت‌کردن به آرمان‌های انقلاب و شهدا است.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در جمع نمازگزاران آبادان اظهار کرد: تاریخ به‌عنوان یکی از ابعاد و مظاهر فرهنگ و تمدن حائز اهمیت است، یکی از موضوعات مهم تاریخ ریزش و انحراف از مسیر اصلی و سیرت علوی از امام علی علیه‌السلام است که کارگزاران و مسئولان باید مراقب باشند تا گرفتار این آفت نشوند.

وی با اشاره حقانیت حضرت در نهج‌البلاغه افزود: اعراض امام علی علیه‌السلام از پذیرش حکومت، به‌خاطر فسادها و انحرافاتی بود که در دوران خلفای سه‌گانه به دلیل دوری از سنّت نبوی رخ‌ داده بود، به‌طوری‌که جماعتی که به تبعیض و... عادت کرده بودند، در مقابل عدالت علوی و سنت نبوی ایستادند.

 خطیب جمعه آبادان گفت: کارگزاران نظام علوی باید مواظب باشند تا دچار غفلت و دنیازدگی نشوند؛ زیرا این حکومت با نثار خون شهدا بر اساس نظام اسلامی شکل‌گرفته و دنیازدگی یعنی پشت‌کردن به آرمان‌های انقلاب و شهدا است.

وی بیان کرد: در بینش الهی امام علی علیه‌السلام ظلم و بی‌عدالتی و تبعیض، در هر شکل و با هر هدفی که باشد محکوم است و ایشان هیچ نوع مصلحت‌اندیشی را در این عرصه برنمی‌تابند. منطق علی علیه‌السلام این است که هدف هر چه بزرگ‌تر باشد، موجب اباحه ظلم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه روزه‌داران نهایت استفاده را در این شب ببرند و تعجیل در فرج امام‌زمان «عج» در صدر دعاهای خود باشد، عنوان کرد: در شب قدر به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به مسجد بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید.

 وی با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت و سیزده‌بدر گفت: شهروندان از آسیب‌زدن به طبیعت پرهیز کنند و مراقب باشند حرمت ماه رمضان و شهادت امام علی (ع) نگه داشته شود و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با کمک و همکاری نیروی انتظامی برای مقابله با روزه‌خواری حاضر خواهند بود.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی به روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس و پای‌کار بودن مردم، محافظ این حکومت در برابر تهاجم‌های فرهنگی و تحریم‌های دشمن بوده است.

 رأی مردم در دوازدهم فروردین ۱۳۵۷ یک اعجاز الهی است و مردم با اعلام آری به نظام جمهوری اسلامی معادلات جهانی را برهم زدند.

 وی افزود: بیش از ۹۸درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و این عامل باعث شده تا دست بیگانگان از کشور کوتاه شود.

 حجت‌الاسلام غبیشاوی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم، تهاجم فرهنگی و توطئه‌های مختلف سعی داشتند به روحیه جهادی و اعتقادی مردم ضربه بزنند که هیچگاه موفق نشدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از