حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
کاهش دما و افزایش رطوبت در راه خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان مطرح کرد:

کاهش دما و افزایش رطوبت در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در روزهای آینده، علاوه بر کاهش محسوس دما، در برخی نقاط استان شاهد افزایش رطوبت و شرجی خواهیم بود. این تغییرات آب‌وهوایی ناشی از ورود جریانات جنوبی به استان است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره هواشناسی خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز تا روز شنبه دما روند کاهشی دارد، همچنین طی امروز تا شنبه، به‌ویژه امروزوفردا سرعت وزش بادها در بخش‌های غربی، جنوبی، جنوبِ غربی و مرکزی به‌صورت متوسط تا نسبتاً شدید و همراه با تندبادهای لحظه‌ای خواهد بود، بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در این مناطق وجود دارد.

 وی با بیان اینکه در این مدت شمال خلیج‌فارس مواج است، افزود: از اواخر جمعه تا دوشنبه، به‌ویژه صبحگاه و شامگاه، جریانات جنوبی ابتدا در سواحل شرقی و به‌تدریج در سواحل و مناطق جنوبِ شرقی و جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی خواهد شد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته صفی‌آباد دزفول و شوش با دمای ۴۹/۸ و ایذه ۲۰ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در این مدت اهواز به بیشینه دمای ۴۸/۲ و کمینه دمای ۲۹/۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از