حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان مطرح کرد:

کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»، محمد خانچی، روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای ترافیک استان خوزستان، به بررسی آمار تصادفات منجر به فوت راکبین موتورسوار پرداخت و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این تصادفات به دلیل عدم استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه و علائم مربوط به موتورسیکلت، از جمله چراغ، اتفاق می‌افتد.

وی از مردم خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند و افزود: در برخی شهرستان‌ها مانند خرمشهر، حمیدیه و کارون، شاهد افزایش آمار فوت راکبین موتورسوار بوده‌ایم و تذکرات لازم به دستگاه‌های مربوطه ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: با این وجود، هنوز هم شاهد وقوع تصادفات منجر به فوت در جاده‌های خوزستان هستیم که ضرورت تداوم و تقویت اقدامات ایمنی‌سازی را گوشزد می‌کند. مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای طرح‌های موثر، این روند کاهشی را تداوم بخشیده و به سمت کاهش هرچه بیشتر تلفات حوادث جاده‌ای حرکت کنند.

خانچی بیان کرد: همچنین فرهنگ‌سازی و آموزش رانندگان و عابران پیاده در زمینه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از وقوع تصادفات داشته باشد. با تلاش همگانی و مشارکت مردم، می‌توان گام‌های موثری در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات حوادث رانندگی در استان برداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان همچنین به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: اقدامات در جهتی است تا در هفته‌های نخست مهرماه ترافیکی روانی در سطح شهرهای استان برقرار باشد.

وی ادامه داد: به شهرداری‌ها تاکید کردیم که در هفته نخست مهرماه، ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا علاوه بر کاهش ترافیک در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز فرهنگ سازی شود.

خانچی بر اهمیت ساماندهی تردد دانش‌آموزان و سرویس مدارس تأکید کرد و گفت: شهرداری‌ها موظفند بر اساس سامانه تعریف شده و دستورالعمل دولت، نسبت به ساماندهی دانش‌آموزان اقدام کنند.وی همچنین بر لزوم آماده‌سازی محیط پیرامونی مدارس و اصلاح معابر اطراف آنها تأکید کرد تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از