حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیر جهاد کشاورزی اندیکا مطرح کرد:

کشت هندوانه ارگانیک در جالیزارهای اندیکا

کشت هندوانه ارگانیک در جالیزارهای اندیکا

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با بیان اینکه کشاورزان تمایلی به استفاده از کودهای شیمیایی ندارند، گفت: تولیدکنندگان اندیکا ترجیح می‌دهند در مزارع خود از کود حیوانی استفاده کنند تا به‌صورت سنتی محصولات ارگانیک تولید کنند.

 فرامرز دایی چین در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: برداشت هندوانه در شهرستان اندیکا از ابتدای خردادماه آغاز و بیش‌از ۶۰۰ تن هندوانه از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

وی افزود: در شهرستان اندیکا کشاورزان از اسفندماه شروع به کاشت هندوانه و صیفی‌جات کردند و تقریبا پنج هکتار از اراضی کشاورزی اندیکا تحت پوشش این محصول قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا گفت: باتوجه‌به شرایط اقلیمی این شهرستان میزان تولید در مناطق مختلف یکسان نیست؛ اما به‌طور نسبی می‌توان عملکرد تولیدی این محصول ارگانیک را در هر هکتار به میزان ۸۰ الی ۹۰ تن از نوع کسری محاسبه کرد.

 

کشت هندوانه ارگانیک در جالیزارهای اندیکا

دایی چین با بیان اینکه کشاورزان اندیکا تمایلی به استفاده از کودهای شیمیایی ندارند، عنوان کرد: تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند در مزارع خود از کود حیوانی استفاده کنند تا به‌صورت سنتی محصولات ارگانیک تولید کنند.

 

وی با اشاره به اینکه هندوانه محصولی است که ۹۲ درصد آن از آب تشکیل شده است و آبیاری زیادی می‌طلبد، بیان کرد: به‌منظور برداشت هندوانه مرغوب، توجه به کیفیت آبی که برای آبیاری آن استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولاً از آب چاه یا روان‌آب‌ها در اندیکا استفاده می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی اندیکا با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان ادامه داد: آن دسته از تولیدکنندگانی که قبل از کاشت محصولات این نهاد را مطلع می‌سازند از خدماتی همچون دریافت کود شیمیایی، نظارت کارشناسان و آموزش رایگان متناسب با کشت خود بهره‌مند می‌شوند.

 

دایی چین با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و انتخاب محصول زراعی گفت: به کشاورزان و تولیدکنندگان شهرستان توصیه می‌کنم ضمن فراگیری آموزش و راه‌های ترویج کشاورزی از شکل سنتی عبور کرده و به شیوه‌هایی مدرن روی آورند و همچنین محصولاتی را زراعت کنند که صرفه اقتصادی بهتری برای تولیدکننده دارد و بیشتر مورد نیاز مردم است.

کشت هندوانه ارگانیک در جالیزارهای اندیکا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از