حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

رغیوه در انتظار آب شرب

رغیوه در انتظار آب شرب

بخش رغیوه از ۲۸ روستای بزرگ و کوچک تشکیل شده و جمعیت آن در حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر است که دسترسی به امکانات اولیه آب آشامیدنی سالم و راه دسترسی مناسب برای اهالی یک آرزوی بزرگ است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ رغیوه از ۲۸ روستای بزرگ و کوچک تشکیل شده و جمعیت آن در حدود ۷ هزار و ۸۰۰ نفر است که دسترسی به امکانات اولیه آب آشامیدنی سالم و راه دسترسی مناسب برای اهالی یک آرزوی بزرگ است. مشکلات آب رغیوه مربوط به دیروز و امروز نیست و این مردم زجرکشیده سال‌ها است با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

با وجود برگزاری جلسات مکرر و ارائه راه‌حل‌هایی در جهت کاهش نگرانی‌ها برای جلوگیری از بحران داشتن آب آشامیدنی و حضور پیمان‌کاران و اجرای پروژه‌های متعدد در مسیر انتقال آب به این بخش؛ اما هم‌چنان این مشکل برای مردم حل نشده باقی‌مانده است.

از سوی دیگر به علت نبود راه ارتباطی مناسب، شرایط انتقال آب با تانکر به این بخش نیز محیا نیست چرا که روستاهای متعدد با جاده‌های باریک و قدیمی و نبود تانکرهای آب لازم در شهرستان اجازه این کار را نمی‌دهند.

مهدی شیرازی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: قریب به یک ماه است نوسان در خطوط آب‌رسانی، مردم این بخش را آزرده‌خاطر کرده است و موجب بروز نارضایتی در رغیوه شده است.

وی افزود: منابع آب رغیوه از خط سید حسن واقع در شوشتر تأمین می‌شود که همین خط لوله در مسیر شهرهای رامهرمز، هفتکل، شوشتر، اهواز و باوی قرار دارد که در نتیجه نیاز به دیزل ژنراتور جهت پمپاژ آب است که در ماه اخیر دچار مشکلاتی شده است.

بخشدار رغیوه گفت: از دیگر معضلات خطوط آب‌رسانی به این بخش شکستگی‌هایی است که بر اثر پوسیدگی در لوله‌ها به وجود آمده است و به علت خراب بودن ماشین‌آلات آبفای شهرستان، تعمیر خطوط با تأخیر روبه‌رو شده است.

شیرازی ادامه داد: عدم اتصال خط انتقال جدید به شبکه داخلی روستاهایی که برای انتقال آب راه‌اندازی شده است از دیگر دلایل قطعی آب است.

باتوجه‌به فرارسیدن فصل تابستان و وجود گرمای شدید و طاقت‌فرسا در استان خوزستان، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر موانع پیش‌روی  انتقال آب شرب رغیوه برداشته شود و مردم این بخش پس از گذشت سال‌های زیادی از نعمت آب برخوردار شوند چرا که مردم شریف این بخش همواره پای کار انقلاب بوده‌اند و دین خود را با تقدیم شهیدان، به اسلام و ایران ادا کرده‌اند.

 انتهای خبر/

رغیوه در انتظار آب شرب

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از