حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

گرانی در بازار مرغ‌وگوشت خوزستان جولان می‌دهد

گرانی در بازار مرغ‌وگوشت خوزستان جولان می‌دهد

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:افزایش قیمت مرغ بصورت کشوری و متاثر از افزایش قیمت نهاده‌ها، جوجه یکروزه و هزینه‌های مرغداری است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ در موضوع گرانی در بازار گوشت  مرغ خوزستان علیرغم افزایش قیمت در سایر استانها گفت :ارائه مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌ها با فاکتور مهردار و با رعایت قیمت تعیین شده صورت می‌گیرد،نظارت توسط اکیپ‌های مشترک جهادکشاورزی، سازمان صمت ،تعزیرات و اتاق اصناف انجام می شود.

عبدالهادی فرخ تبار افزود:خوزستان در یک دوره طولانی دچار کمبود و تولید مرغ بوده است که با اقدامات انجام شده در استان مجوز تعدادی از واحدهای مرغداری جدید در خوزستان صادر شده است که به زودی این واحدهای تولیدی وارد چرخه تولید خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ضمن بهبود تولید مرغ در خوزستان، برای رفع کمبود احتمالی از سایر دیگر استان‌ها نیز مرغ وارد خواهد شد و افزایش قیمت این محصول بصورت کشوری و متاثر از افزایش قیمت نهاده‌ها، جوجه یکروزه  و هزینه‌های مرغداری می باشد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت:خوشبختانه استان از ذخائر مناسب مرغ منجمد برخوردار است.

عبدالهادی فرخ تبار در پایان بیان کرد:با توجه به نظارت شدید در مناطق مرزی و گزارش نهاد‌های مربوطه، قاچاق دام از استان صورت نمی‌گیرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از