حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رهیاب گزارش می‌دهد:

فریاد خشم ملت‌های مسلمان بر سر صهیونیسم

فریاد خشم ملت‌های مسلمان بر سر صهیونیسم

با تداوم بمباران هوایی غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای هجدهمین روز متوالی، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدا به ۵۳۰۰ تن رسیده و ۱۸۰۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش رهیاب :  از هفتم اکتبر که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس طی یک عملیات غافلگیرانه موسوم به «طوفان‌الاقصی» به رژیم صهیونیستی حمله کرد 18 روز می گذرد ،طوفان الاقصی نقطه عطفی در عمر مبارزات ضد اسرائیلی ایجاد کرد تا انجا که می‌توان گفت تحولات جهان و منطقه را در دو بعد دوران قبل از طوفان الاقصی و بعد از آن بررسی کرد.

 

جهان بعد طوفان الاقصی اسرائیل شکست‌ناپذیر را به چشم یک رژیمی مستاصل که حتی قادر به دفاع از مردم و ادعاهای خود نیست مشاهد کرد  از اینجا به بعد اسراییل با بحران مشروعیت در ذهن صهیونیست‌ها روبرو خواهد شد که در پی ترمیم آن در اذهان مردم خود و جهان ناچار به انجام حملات کور و بی هدف شد.

 

لذا اسرائیل در پی یک اقدام جنایتکارانه قتل عام مردم فلسطین را در یک شب رقم زد  و جهان با حیرت، هلوکاست واقعی را در بی سابقه ترین جنایت جنگی توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بمباران بیمارستان مرکز غزه و به شهادت رساندن صدها زن و کودک و مردم بی دفاع و مجروح فلسطینی را دید.

 

در همان روزها فرمانده آمریکایی سازمان تروریستی سنتکام با به سرزمینهای اشغالی سفر کرد و این به این معنا است که فرماندهی ارتش متلاشی شده رژیم صهیونیستی را آمریکا بعهده گرفته لذا زین پس مسئولیت همه جنایت‌های واقع شده در غزة همچون حمله سفاکانه به بیمارستان المعمدانی بعهده دژخیمان آمریکایی وصهیونیستی است.

 

اکنون ارتش رژیم صهیونیستی در هجدهمین روز جنگ همچنان در حال بمباران گسترده نوار غزه است، این در حالی است که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا)  اعلام کرد که در صورت نرسیدن سوخت، آب آشامیدنی و کمک ها، فعالیت بیمارستان ها روز چهارشنبه متوقف خواهد شد.

 

 گرچه این اقدام غیر انسانی توسط صهیونیست‌ها و حامیانشان قطعا نشانه استیصال آنها بود اما واکنش‌ها به این جنایت جریان‌های جهان اسلام و غیر اسلام به حمایت از مردم فلسطین  نیز در جای خود بسیار قابل توجه و بی سایه بوده و این نوید  ازفروپاشی هرچه سریعتر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

 

 ملت های مسلمان و آزادی‌خواه جهان در واکنش به این نسل کشی ساکت نماندند لذا بسیاری از سفارتخانه‌های آمریکا و سایر کشورهای غربی در منطقه شاهد اعتراضات و تظاهرات شهروندان بودند.

 

آتش خشم در سفارتخانه‌های آمریکا و غرب پس از بمباران بیمارستان غزه

 

جهان از طوفان الاقصی بعنوان زلزله یاد می کنند زیرا در محور مقاومت فلسطینیان اتفاق افتاده و ملت فلسطین از حالت تدافعی به حالت هجومی پیش رفت .دیگر ملت‌های مسلمان نیز ضمن محکوم کردن این جنایات با اعلام حمایت اروپا و امریکا از جنایات اسراییل ، در اقدامی  بی سابقه سفرای امریکا را از کشور خود اخراج کردند.

 

انصار الله یمن در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی غزه گفت: «اسرائیل تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و تنها با زور و قدرت باید با آن تعامل کرد.»

 

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که جنایت بیمارستان معمدانی نقاب از چهره کریه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و همپیمانش واشنگتن برداشت. به گفته حزب الله، پیام ما واضح و روشن است، این روزی است که رخدادهای زیادی در پی آن در مسیر مقاومت و انتقام‌گیری از ظالمان خواهد آمد.

 

در همان ساعات اولیه پس از این جنایت در قطر، تظاهرات ضدآمریکایی و ضداسرائیلی مقابل سفارت آمریکا در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه برگزار شد و در نوع خود یک تظاهرات بی نظیر بود، چون تا کنون سابقه نداشته در قطر تظاهرات شبانگاهی و خودجوش مقابل سفارت آمریکا برگزار شود.

 

تظاهرات کنندگان در عراق هم در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در تلاش برای یورش به سفارت آمریکا بودند که نیروهای پلیس مانع آن‌ها شدند.

 

تظاهرات گسترده مردم تونس نیز مقابل سفارت فرانسه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه برگزار شد و پلیس ناگزیر به پراکنده کردن معترضان در ساعات بامدادی همزمان با اوج گیری اعتراضات شد.

 

حتی برخی منابع اعلام کردند که سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه به تسخیر تظاهرات کنندگان درآمده است، اگرچه پلیس معترضان را سپس متفرق کرد.

 

در لبنان نیز خیل عظیم تظاهرات کنندگان در محکومیت حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن علیه مردم غزه، به سمت سفارت آمریکا در بیروت حرکت کردند و جمعیت ده‌ها هزار نفری شعارهای ضدآمریکایی مقابل سفارت آمریکا سر دادند.

 

از سوی دیگر مردم خشمگین اردن سفارت رژیم صهیونیستی را در امان به آتش کشیدند. به دنبال تظاهرات خشم اردنی‌ها در واکنش به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی غزه، ارتش اردن تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان برای محافظت از آن اتخاذ کرد.

 

 مردم از اقشار مختلف با تاکید بر اتحاد محور مقاومت و ملت‌های اسلامی و آزاده جهان برای محکوم کردن رژیم غاصب صهیونیستی خواستار توقف فوری جنایات رژیم جعلی اسرائیل و برخورد با جنایتکاران شدند

 

آخرین آمار کشتارمردم بی گناه فلسطین

اکنون 18 روز ازعملیات طوفان الاقصی می‌گذرد رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات هوایی کور و مستمر قرار داده و صدها نفر از فلسطینی‌های بی‌گناه را به شهادت رسانده است. این رژیم همچنین غزه را در حصر کامل قرار داده است و موج جدید این حملات به شهادت و مجروح شدن تعداد دیگری از فلسطینی ها منجر شد. بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت فلسطین ، شمار شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به 5 هزار و 87 شهید و تعداد مجروحان به 15 هزار و 273 نفر رسیده است.

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص طی گزارشی اعلام کرده است از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون 23 شهرک و یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان هدف قرار گرفته است. منابع فلسطینی از درگیری مسلحانه بین رزمندگان مقاومت و نظامیان اشغالگر در شهرک جبع در جنوب جنین خبر دادند.

 

گزارش ها حاکی از  این است  بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین ،جنگنده های رژیم اشغالگر ، مناطق مسکونی در بیت لاهیا و حی الفالوجا در شمال غزه و خان یونس را بمباران کردند و این حملات تعداد زیادی شهید و مجروح برجای گذاشت.نظامیان اشغالگر به بمباران منازل خانواده های المعاری وقسطه در رفح اقدام کردند که این حملات به شهادت بیش از 28 فلسطینی و زخمی شدن شمار دیگری از فلسطینی ها منجر شد.

 

حمایت سران کشورهای اروپایی از حملات اسرائیل به غزه

اما در آن سوی حملات اسراییل، سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، آلمان، و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه را «حق دفاع اسرائیل علیه تروریسم» توصیف کردند.

این ۶ کشور که خود را متعهد به کمک‌های سیاسی و ارسال کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی می‌دانند، در عین حال از ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کردند که در بمباران و کشتار مردم غزه «به قوانین بین‌المللی و حفاظت از غیرنظامیان متعهد باشد.» 

 

واکنش سازمان ملل به حملات غزه

دبیرکل سازمان ملل در ادامه روند واکنش‌های بی‌فایده به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و محکوم نکردن تل‌آویو، از کشتار افراد حاضر در بیمارستان غزه فقط ابراز ناراحتی کرد.آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله وحشیانه رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، گفت که از کشته‌شدن صدها فلسطینی وحشت‌زده شده است!

 

به گزارش رهیاب ؛  بررسی نظرات متعدد سران کشورهای مسلمان و محورهای مقاومت و دفاع سران اروپایی از اقدامات صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین آینده مبهمی را برای این جنگ رقم خواهد زد، باتوجه به اینکه صهیونیست‌ها در روزهای اخیر طی پیام‌های متعدد خواهان آرام سازی جبهه مقاومت بوده‌اند، از سویی دیگر نیز دست کمک به سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی نیز دراز کرده اند.این تمام ماجرا نیست اکنون مردم دنیا نظاره گر فرجام این طوفان هستند، انتخاب با صهیونیست و حامیان وی است زیرا در پی تداوم حملات صهیونیست‌ها جبهه مقاومت که از روزهای قبل به صراحت اعلام داشته در دفاع از آرمان و مردم فلسطین عقب نشینی نخواهد کرد احتمال انجام حملاتی بیش از شرایط کنونی نسبت به صهیونیستها  را پیشبینی کرده است ، لذا این اسرائیل و حامینان آنها هستند که باید انتخاب کنند یا توقف حملات به مردم فلسطین یا حملات خسارت بار برای اسرائیل.

 

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از