حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رهیاب گزارش می دهد:

گلایه امام جمعه بندرامام ازمدیریت ناکارآمد+فیلم

موضوعی که همواره کام مردم‌ را تلخ کرده ناکارآمدی و عدم شفافیت عملکرد مسئولین استان بوده و در نظر مردم اینگونه است که این افراد مانع پیشرفت خوزستان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛پس از ورود سامانه بارشی به استان خوزستان، اکثر شهرهای خوزستان غرق در آب شدند؛ از اهواز و کارون گرفته تا ماهشهر و بندر امام و شهر چمران...اما درد اینجا بود که این بارش، نه «غیرمترقبه» بود و نه «سانحه طبیعی»، اما همان خسارت‌ها و عوارض را با خود برای مردمی به جای گذاشت که قبل از این هم ‌بارها شاهد وعده‌ها و پاسکاری‌ رسیدگی به پمپ‌های تخیله آب و کشیدن چند متر کانیو کنار خیابان‌ها بودند.

و تلخ تر این است که مردم بندرامام خمینی آذر سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۹ نیز خاطره‌ی تلخ مواجهه با سیلاب را تجربه کرده‌ بودند. سیلابی که به دلیل عدم وجود سیستم دفع آب‌های سطحی، خانه و کاشانه‌شان را از بین برد و خرابی‌های زیادی را به بار آورد.

اکنون برای چندمین بار مردم تا زانو گرفتار در آب، برای راندن آب از اتاق‌های خانه به حیاط، سردرگم مانده اند . باران حقیقت تازه‌ای را برای خوزستانی‌ها عیان نکرده است، زیر خاک لوله‌های طلا جریان دارد و در این میان جایی برای لوله‌های شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی نیست، بندرامام حتی یک متر جوی آب کنار خیابان ندارد، از بارش ساده یک باران، سیلی به راه افتاده است که فاضلاب و آب باران را در ترکیبی متعفن راهی خانه‌های بندرامامی‌ها کرده است.

حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) صحه بر این موضوع گذاشته و از نحوه رسیدگی شورا و شهرداری به وضعیت آبگرفتگی انتقاد می کند.

وی به هنگام مواجه با نایب رییس شورای شهر گلایه کرد و گفت: پمپ‌های اصلی خاموش است و عملا شما تا الان هیچ کاری نکرده‌اید و فقط سپاه پای کار است.

امام جمعه بندر امام همچنین در نشستی با مدیران صنایع با صدای بلند گفت: دروغگویی و مدیریت ناکارآمد مسئولان موجب می شود ریشه بی اعتمادی در جامعه ایجاد شود و مردم به سبب دروغ‌های پی در پی، ناکارآمدی، هیچ‌کدام از حرف‌های دولتمردان و مسئولین را باور نکنند.مردم دوباره با کدام پول وسایل زندگی بخرند؟/فقط یکبار در زندگی هایتان خود را جای این مردم بگذارید.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه چرا نظام باید هزینه برخی مدیران ضعیف را بپردازد، می گوید:برخی مدیران حتی حاضر نیستند در جلسه رسیدگی به وضع مردم شرکت کنند،بودجه‌ها در کجای این شهر هزینه شده که زندگی مردم زیر آب رفت؟

بحران اخیر و بحران‌های رنگارنگ دیگر در خوزستان را می توان ناشی از انتخاب برخی مدیران ضعیف از مسیر نسبت ها و روابط سیاسی و با معیار "بله قربان‌گویی" دانست. موضوعی که همواره کام مردم‌ را تلخ کرده ناکارآمدی و عدم شفافیت در عملکرد مسئولین استان بوده و در نظر مردم اینگونه است که این افراد مانع پیشرفت خوزستان هستند.

تاریخ نشان داده مردم خوزستان را نه خاک، نه بی‌آبی و نه ریزگردها از پای درنمی‌آورد، آنچه خوزستان و خوزستانی را خسته کرده، بی‌توجهی و سوءمدیریت‌های تمام‌نشدنی است. تابستانش دربلوای بی‌آبی و زمستانش در آبگرفتگی آن هم با کمترین بارش باران، نشان از ترک فعل هایی دارد که دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی باید بدون اغماض، به این موضوعات بپردازد.

بعد از ‌دلگرمی ایجاد‌شده به واسطه برخورد گسترده و پردامنه دستگاه عدلیه با مفاسد دانه درشت در دولت و حتی خود قوه قضاییه حالا انتظار مردم از دستگاه قضایی این است که به مثابه همان مفسدان هزینه زا با مدیران ناکارآمد استانی و دولتی در رابطه با بحران خوزستان برخورد شود چراکه قصه خوزستان آنقدر پیچیده و حاد شده که هرسال رسانه ها چندین‌بار به بهانه های مختلف آبی و خاکی به بررسی معضلات این استان می پردازند و صدای مردم خوزستان می شوند،‌ اما از گفته های امام جمعه بندر امام خمینی و آبگرفتگی شهرهای خوزستان مشخص است که حاشیه امن مسؤولان بی کفایت آنقدر پررنگ است که تاکنون تقریبا هیچ برخورد و اقدام قضایی خاصی با مسؤولان بحران‌ساز شهرهای خوزستان صورت نگرفته است.

همچنین مردم خوزستان امیدوار بودند در دولت سیزدهم همانطور که ریاست محترم جمهور بر پاکسازی ادارات دولتی از فساد و ناکارآمدی تاکید کردند، در خوزستان نیزاوضاع بهبود پیدا کند. اما آیا استاندار ویژه خوزستان توان عملیاتی کردن این خواسته مهم را دارد؟ یا همچنان خوزستان در این دولت هم بهشت مدیران ناکارآمد باقی می ماند.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از