حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
همزمان با هفته بسیج؛

یادواره ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دزفول برگزارشد

یادواره ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دزفول برگزارشد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: یادواره ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دزفول، جمعه شب با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد.

سرهنگ بهروز حکمت پورپیرامون یادواره ۲هزار و ۶۰۰ شهید دزفول به خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب» گفت: مقدمات برگزاری این یادواره به عنوان دومین یادواره شهرستان دزفول از سال گذشته آغاز و ذیل این دبیرخانه ۲۴ کمیته تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ یادواره شهدا از سال گذشته تاکنون در دزفول برگزار شده است افزود: تجلیل و دیدار با یک هزار و ۴۰۰ خانواده شهدا، برگزاری طرح‌های محرومیت زدایی، اجرای دیوار نگاره با موضوع دفاع مقدس و جمع آوری و چاپ یک هزار آلبوم شهدا از جمله برنامه‌های جانبی این یادواره بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: ۵۰ ساعت مستند ویژه خانواده‌های دارای پنج یا چهار شهید، اجرای فضاسازی شهری و همچنین برگزاری ۱۲۰ رویداد ورزشی از دیگر اقدام‌های انجام شده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دزفول بود.

 دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد. اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول در هم شکند.

شهرستان دزفول در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد. به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

همزمان با هفته بسیج، در راستای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان یادواره ۲ هزار و ۶۰۰ شهید دزفول به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان برگزار شد. دومین کنگره ملی شهدای خوزستان اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از