حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

یک‌میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان ذخیره شد

یک‌میلیارد مترمکعب آب در سدهای خوزستان ذخیره شد

استاندار خوزستان گفت: بنا شده است با تقویت قرارگاهی که در شهرداری ایجاد شده بتوانیم مدیریت آب‌های سطحی را به شکل منسجم‌تری داشته باشیم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب در جلسه امروز باهدف بررسی، واکاوی و آسیب‌شناسی اقدامات و تمهیدات صورت‌گرفته در بارش‌های اخیر و عملیات تخلیه آب‌گرفتگی در برخی از محلات اهواز برگزار شد اظهار کرد: در بارندگی اخیر شهرداران مناطق مختلف به‌عنوان فرمانده میدانی عملیات تعیین شدند و همه دستگاه‌ها را با آنها هماهنگ کردیم که کار به‌خوبی انجام شود و چون اولین تجربه به این شکل بود در نظر داشتیم فراز و نشیب‌های کار و تجربیات آن مطرح شود.

 وی ادامه داد: بنا شده است با تقویت قرارگاهی که در شهرداری ایجاد شده بتوانیم مدیریت آب‌های سطحی را به شکل منسجم‌تری داشته باشیم.

 استاندار خوزستان بیان کرد: یکی از نقاط ضعف موجود در زیرساخت اهواز بروز ریزش‌هایی در خطوط قدیمی فاضلاب است؛ پس از ریزش هر نقطه ترمیم و لوله‌گذاری آن ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول می‌کشد که این فرایند انسداد ایجاد می‌کند و معابر را درگیر می‌کند.

 حسینی محراب گفت: انشاالله خطوط قدیمی در اهواز که حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر است اصلاح و تقویت شود و با لوله‌گذاری‌های جدید شبکه منسجم و مرتبطی داشته باشیم.

 استاندار خوزستان عنوان کرد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد بسیج امکانات دستگاه‌ها بود، ما دستگاه‌های استان را به‌عنوان معین مناطق مشخص کردیم که برخی از دستگاه‌ها همچون نیشکر، نفت، پتروشیمی و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها به‌خوبی پای‌کار آمدند با این وجود برخی دیگر از دستگاه‌ها متأسفانه کوتاهی کردند که پس از آنکه اسامی آنها مشخص شد برخورد لازم و قانونی با آنها خواهد شد.

 وی افزود: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده بایست تمهیدات لازم را در نظر بگیریم که کمترین آب‌گرفتگی در محلات ایجاد شود.

 حسینی محراب ادامه داد: در این راستا تجهیزات و امکانات همچون موتورپمپ‌ها، دستگاه‌های مکش، ژنراتورها و نیروها از قبل از شروع بارندگی در مناطق مستعد آب‌گرفتگی مستقر می‌شوند که این امر می‌تواند در تسریع عملیات تخلیه آب مؤثر باشد.

 استاندار خوزستان گفت: انشاالله با مدیریت مسئولان و گروه‌های جهادی و اطلاع‌رسانی صداوسیما و رسانه‌ها همه مردم کمک کنند تا این ایام هم به‌خوبی سپری کنیم و مشکل خاصی نداشته باشیم.

 وی در پایان گفت: در بارش اخیر حدود یک میلیارد مترمکعب در سدهای استان ذخیره‌سازی شد البته همچنان ذخیره‌سازی ادامه دارد اما در حوضه‌های کرخه و مارون به دلیل کمبود بارش همچنان مشکل داریم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از