حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
۱۵ هزار دانش‌آموز در آیین اربعین حضور داشتند

۱۵ هزار دانش‌آموز در آیین اربعین حضور داشتند

معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضای پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور امسال برای شرکت در آیین اربعین حسینی عازم عتبات‌عالیات شدند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مرتضی کریمی در حاشیه بازدید از مرزهای چذابه و شلمچه اظهار کرد: آیین اربعین حسینی آثار فرهنگی بسیار خوبی را بر دانش‌آموزان به جا می‌گذارد و در همین راستا اعزام دانش‌آموزان به مراسم اربعین حسینی انجام شد.

وی افزود: وزارت آموزش‌وپرورش در ۶ استان مرزی کشور موکب‌هایی را با حضور دانش‌آموزان راه‌اندازی کرده است که خدمات فرهنگی و تربیتی را به زائران ارائه می‌دهند.

معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضای پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور امسال برای شرکت در آیین اربعین حسینی عازم عتبات‌عالیات شدند و در این رویداد فرهنگی و مذهبی بزرگ حضور یافتند.

وی افزود: ۴۴ موکب در مرزهای تردد زائران در کشور و ۲۲ موکب در کربلا توسط این وزارتخانه برپا شد که هدف از این اقدام نقش موکب‌ها با محوریت دانش‌آموزان است.

کریمی بیان کرد: همچنین یک هزار موکب با ۵ هزار خادم نوجوان برای خدمات‌رسانی به جاماندگان مراسم اربعین حسینی با مدیریت دانش‌آموزان در کشور برپا شده است.

وی عنوان کرد: برای ارائه خدمات به زائران در مسیر اربعین حسینی اردوگاه‌ها، کانون‌ها و مدارس برای اسکان و استراحت آنان در نظر گرفته شده و با این اقدام آموزش‌وپرورش از ستاد اربعین حسینی پشتیبانی می‌کند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از