حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

۳۴ تن مواد غذایی فاسد امحا شد

۳۴ تن مواد غذایی فاسد امحا شد

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۴ تن مواد غذایی غیرقابل‌مصرف انسانی در جنوب غرب خوزستان از ابتدای سال تاکنون کشف، ضبط و پس از انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای قانونی از دسترس مصرف خارج شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ جعفر ربیحاوی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه‌به خرید دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش مواد غذایی و تشدید بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها از انواع مواد غذایی عرضه‌شده در سطح واحدهای صنفی شهرستان‌های تابعه، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار و ۹۹۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی و آرایشی غیرقابل‌مصرف کشف شد.

 وی تعداد بازرسی‌های انجام‌شده در این بازه زمانی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط را بیش از ۲۷ هزار مورد عنوان کرد و افزود: بیش‌از ۱۰ هزار سنجش با تجهیزات پرتابل مواد غذایی نیز اجرایی شد.

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به ۵۰۱ اخطار، ۱۳۰ مورد معرفی به مراجع قضایی و پلمپ ۳۷ واحد متخلف گفت: همشهریان عزیز می‌توانند گزارش تخلف‌های بهداشتی در مناطق شهری و روستایی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ برای بررسی و پیگیری اعلام کنند که پس از دریافت شکایات، کارشناسان بهداشت محیط در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اعزام می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از