حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در شلمچه استقرار یافت؛

۴ پایگاه موقت اورژانس ویژه اربعین

۴ پایگاه موقت اورژانس ویژه اربعین

مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: چهار کانکس پایگاه‌های موقت اورژانس پیش‌بیمارستانی جهت پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین حسینی در شلمچه مستقر شدند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ افشین دریانبرد امروز شنبه در جمع خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: پس از جانمایی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرز شلمچه کانکس‌های موقت پیش‌بینی‌شده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در محل‌های دوهکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه هشت هکتاری، بارانداز پایانه شلمچه مستقر شدند.

 وی افزود: گرمای هوا در اربعین سال جاری یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو برای زائران خواهد بود و به‌منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهید سلیمانی، کانکس‌هایی نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم شده که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.

 مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین گفت: درصورتی‌که زائران اباعبدالله الحسین (ع) دچار علائم گرمازدگی شدند می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد پیش‌بینی‌شده در مسیرها مراجعه کنند.

دریانبرد با بیان اینکه زائران باید توصیه‌های آموزشی را جدی بگیرند، بیان کرد: تردد زائران در طول شب، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از گرمازدگی است و استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک‌آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می‌تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی مؤثر باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از