حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان؛

۵ هزار زائر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند

۵ هزار زائر از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: از آغاز طرح امداد و نجات اربعین حسینی تا کنون در مرزهای شلمچه و چذابه ۵ هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از خدمات هلال‌احمر بهره‌مند شدند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ امیرعباس نجفی شنبه در جمع خبرنگاران پیرامون نحوه خدمات‌رسانی هلال‌احمر استان در ایام اربعین امسال اظهار کرد: همچنین در این مدت ۴۹ مصدوم سوانح رانندگی توسط عوامل و امدادگران هلال‌احمر خوزستان برای ادامه درمان از خاک عراق به استان منتقل شدند.

 وی افزود: ۱۲ نفر مصدوم از مرز چذابه و ۳۷ نفر دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران انتقال و توسط نجاتگران مستقر در دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان خدمات درمانی دریافت کردند.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به وجود پنج مبدأ ورودی زائران به استان خوزستان، گفت: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پست موقت و دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در دو مرز شلمچه و چذابه با ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

 نجفی بیان کرد: ۱۷۰ خودروی امدادی، دو فروند بالگرد و دو خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) فعال هستند.

 وی با بیان اینکه عوامل امداد و نجات هلال‌احمر استان تا پایان طرح اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند، گفت: جمعیت هلال‌احمر خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت تا بازگشت آخرین زائر عتبات‌عالیات خدمات‌رسانی کند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از