حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت اهواز؛

جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم

جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم

امام جمعه موقت اهواز گفت: جوانی و افزایش جمعیت دغدغه اصلی همه کشورهاست، بنابراین از جوانان انتظار می‌رود با ازدواج آسان و فرزندآوری به جوانی جمعیت و جلوگیری از کاهش جمعیت کمک کنند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ آیت‌الله محسن حیدری در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته اهواز، دغدغه اصلی بشریت را بحث جمعیت دانست و اظهار کرد: طرحی در قرن بیستم میلادی برای کنترل جمعیت مطرح شد؛ اما خود کشورهای غربی قبل از همه پشیمان شدند.

 وی افزود: این قانون نادرست را بر کشورهای جهان سوم به‌ویژه مسلمانان تحمیل کردند و متأسفانه کنترل جمعیت در دهه ۷۰ و ۸۰ شتاب گرفت و فرهنگ‌سازی افراطی مبنی بر فرزند کمتر زندگی کمتر انجام شد.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: ایران اسلامی در سال‌های آینده به سمت پیری می‌رود مگر اینکه جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم.

 وی افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های قبل بیان کردند که باید مدلی طراحی شود تا هر خانواده چند فرزند داشته باشد؛ اما به حرف ایشان توجه نشد و اکنون با بحران جدی مواجه هستیم.

 آیت‌الله حیدری ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: باید بزرگ‌ترین درس‌ها را در دهه کرامت بگیریم؛ چراکه در صورت توسل به اهل‌بیت (ع) شفاعت نصیب ما خواهد شد.

 وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: خرمشهر نماد مقاومت، عزت و افتخار است؛ امروز فرهنگ دفاع مقدس به منطقه منتقل شده و مردم عراق و سوریه با همین فرهنگ در مقابل داعش ایستادند.

 امام‌جمعه موقت اهواز بیان کرد: مردم غزه با تاسی از این فرهنگ، مقاومت کردند و به طور قطع پیروز می‌شوند اگرچه تاکنون بیش از ۳۵ هزار شهید تقدیم کرده‌اند.

 وی افزود: هر روز که می‌گذرد مرگ رژیم کودک کش صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شود و این رژیم به طور قطع به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد.

 آیت‌الله حیدری با اشاره به افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان گفت: دوره پنجم مجلس در بحث فرهنگ مطالبه‌گری کارنامه خوبی داشته و این مسیر همچنان باقوت ادامه خواهد یافت.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از