حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
معاون اقتصادی استانداری خوزستان:

نگرانی و ناامیدی غربی‌ها از دستاوردهای حیرت‌انگیز انقلاب

نگرانی و ناامیدی غربی‌ها از دستاوردهای حیرت‌انگیز انقلاب

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: پیشرفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر، به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز است که غربی‌ها به شدت نگرانند.

محمد راضی‌جلالی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ پیرامون دستاورهای علمی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان انقلاب‌اسلامی همواره درصد هستند این انقلاب را ناکارآمد جلوه داده و درعمل روحیۀ ناامیدی را در میان قشرهای گوناگون مردم نهادینه کند اما اگر به جریان انقلاب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که به خواست خداوند غیرممکن ها نیز شدنی است و انقلاب‌اسلامی دستاوردهایی را در کارنامه خود ثبت کرده که ناامیدی دشمنان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر که شرق و غرب علیرغم پیشرفت علمی نتوانستند مشکلات اجتماعی و اخلاقی خود را مرتفع کنند، افزود: باید دستاوردهای انقلاب‌اسلامی برای نسل جوان تبیین شود و جهاد روایت‌گری به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد چرا که این انقلاب، مردمی بوده و توسط آنان به نتیجه رسید، انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیر اسلام دانست. 

 معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: عقب‌ماندگی علمی و فناوری ایران در دوران ستم‌شاهی، برای ایرانیان با سابقۀ فرهنگی و تمدنی کهن، بسیار آزار دهنده بود، غلبه بر این عقب‌ماندگی، عبور از مرزهای دانش و دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها با هدف ایجاد تمدن نوین‌اسلامی، از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

راضی جلالی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی و دستیابی جمهوری اسلامی به برخی از فناوری‌های نوین در سال‌های اخیر، به‌گونه‌ای حیرت‌انگیز است که غربی‌ها به شدت نگران شده و یکی علل تشدید فشارها و کارشکنی‌های آنان بر ایران اسلامی با بهانه‌هایی از جمله موضوع هسته‌ای و رشد موشکی، و تشدید تحریم‌ها تلاش می‌کنند، جلوی پیشرفت‌های ایران را بگیرند اما دستاوردهای شگرف می‌تواند تا حدودی نمایان‌گر پیشرفت‌های علمی و فنّاوری بعد از انقلاب باشد. 

وی با تاکید بر اینکه مشکلات و کاستی‌هایی در ارائه خدمات به مردم وجود دارد عنوان کرد: با این وجود همه مدیران و مسئولان به دنبال حل مشکلات هستند اما نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مشکلات مانع از دیدن و معرفی ظرفیت‌ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران و وضعیت اقتصادی مردم با انقلاب‌اسلامی به‌طور کلی متحول شد. هرچند هم اکنون به دلایلی کشور با مشکلات اقتصادی و از جمله به دلیل تحریم‌ها و فشارهای خارجی دست‌وپنجه نرم می‌کند، لکن وضیعت اقتصادی ایران و میزان برخورداری مردم در حوزه‌های گوناگون با دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت است.

راضی‌جلالی بیان کرد: پس از انقلاب‌اسلامی مجموعه‌ای از نهادهای انقلابی با هدف رفع فقر و محرومیت به‌ویژه از مناطق روستایی و شهرهای کوچک تشکیل گردید و هر یک از نهادها در ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی مردم و کشور نقش مؤثری ایفاء کردند، جهاد سازندگی، بنیادمسکن، کمیته‌امداد حضرت امام‌خمینی نمونه‌هایی از این نهادها می‌باشند،همچنین یادمان نرود با وقوع انقلاب اسلامی، بسیاری از شاخص‌های زندگی در ایران بدلیل دستاوردهای اقتصادی و خدمات‌رسانی جمهوری‌اسلامی براساس سیاست پیشرفت و عدالت تغییر کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از