حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403
اطلاعیه؛

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای برای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شرایط واجدان رأی، مدارک هویتی لازم و وجود اوراق تبلیغاتی در شعب اخذ رأی را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی ستاد انتخابات کشور؛ ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره سه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، واجدان شرایط برای رأی‌دادن را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرایند اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه مورخ ۲۱/۰۲/ ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تمامی شعب اخذ رأی در حوزه‌هایی که انتخابات آنها به مرحله دوم کشیده شده است، برای اخذ رأی از افراد زیر آمادگی دارند: 

 الف) سن آنها حداقل ۱۸ سال تمام باشد. «متولدین ۱۳۸۵/۲/۲۱ و ماقبل آن»

 ب) در مرحله اول در همان حوزه رأی داده باشند.

 ج) در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده باشند.

همچنین پیرامون مدارک لازم جهت احراز هویت رأی‌دهندگان اطلاعیه شماره چهار صادر شد.

متن این اطلاعیه در زیر آمده است: 

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند، فرایند اخذ رأی از رأی‌دهندگان مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه مورخ ۲۱/۰۲/ ۱۴۰۳ با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنج‌گانه ذیل انجام می‌پذیرد: 

۱- کارت ملی

۲- شناسنامه

۳- گذرنامه

۴- گواهینامه رانندگی

۵-کارت خدمت دوره ضرورت نظام‌وظیفه

همچنین به‌منظور تسریع در احراز هویت رأی‌دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

 یادآور می‌گردد؛ کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در همان حوزه رأی داده باشند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه رأی نداده‌اند در مرحله دوم انتخابات می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

ستاد انتخابات کشور صبح جمعه با انتشار اطلاعیه شماره پنج اعلام کرد هیچ‌گونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی نباید در محل شعب اخذ رأی و اطراف آن وجود داشته باشد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، هیچ‌گونه نماد، اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی، آن را امحا نمایند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از