حالت تاریک
شنبه, 31 شهریور 1403

چرا مشارکت در انتخابات بهبهان بالا رفت؟

چرا مشارکت در انتخابات بهبهان بالا رفت؟

با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌ای دشمن مبنی بر عدم حضور مردم در رویداد انتخابات، مشارکت آگاهانه و بالای مردم یک پیروزی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 سید تاج‌الدین ایزدگشب، کارشناس رسانه در یادداشتی به شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ اظهار کرد: تا پیش از هیاهوی انتخابات در بهبهان کمتر کسی پیدا می‌شد با اطمینان سخن از مشارکت ۴۰ درصدی مردم در دوره دوازدهم مجلس بزند آن هم در شرایطی که فضای غبارآلود و سهمگین رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی داخلی با چنبره بر وضعیت اقتصادی و معیشتی، حضور مردم را نشانه رفته بودند.

عامل نخست؛ تنوع حضور نامزدهای انتخاباتی با اندیشه های متفاوت که منجر به استقبال کم‌نظیر مردم در ستادهای تبلیغاتی شده بود و هیجان و حساسیت را به نقطه جوش رسانده بود.

 عامل دوم؛ نهضت روشنگری و جهاد تبیین در مساجد، بازار، مدارس، محله، دانشگاه و دستگاه‌ها نقش مهمی در الزام و اهتمام مردم به انتخاب در سرنوشت سیاسی، اجتماعی و ... داشت که شور بی‌مانندی را نسبت به تمام شهرستان‌های استان خوزستان در شب های تبلیغات نامزدها رقم زده بود.

 عامل سوم؛ برخی اقدامات و دستاوردهای دولت و نمایندگان مجلس در حوزه‌های اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید، حمایت از کسب و کار و افزایش استخدامی‌های بخش‌های دولتی از جمله این عوامل افزایش مشارکت به‌ شمار می‌رود‌.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس با ثبت نرخ ۵۵ درصد و حضور قابل توجه قریب به ۷۸ هزار نفری مردم‌ آگاه حوزه انتخابیه شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری همراه بود. در حالی ‌که دوره یازدهم نرخ مشارکت ۴۳ درصدی و حضور ۶۳ هزار نفری مردم‌ به چشم می‌خورد که از این حیث یک پیروزی بزرگ برای مردم و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از