حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

از مافیای گوشت قرمز در بهبهان چه می‌دانید؟

از مافیای گوشت قرمز در بهبهان چه می‌دانید؟

جهادکشاورزی استان بی تفاوت از انتقادهای مردم و افکار عمومی از فعالیت نامحسوس مافیای گوشت چشم‌پوشی می‌کند انتظار می‌رود نهادهای نظارتی استان با رصد و توجه ویژه به فعالیت رانتی این مافیا برخورد جدی داشته باشند.

به گزارش رهیاب؛، شاید سوال بزرگی که ذهن همه را به خود مشغول ساخته این باشد که چرا با وجود ترسالی،وفور علوفه و خوراک دام قیمت گوشت قرمز جهش قیمتی عجیبی پیدا کرده است!

پاسخ ساده نیست اما نشانه‌هایی از چرایی این معما حداقل در شهری مثل بهبهان با ظرفیت‌های بالای تولید دام و محصولات متنوع کشاورزی قابل مشاهده است که تنها به عامل اصلی آن اشاره می‌کنم.

در سایه بی‌خیالی دولت اختصاصا شرکت پشتیبانی امور دام در خرید تضمینی گوشت دام سبک و سنگین از دامدار به منظور ایجاد تعادل قیمت در بازار و جلوگیری کمبود عرضه منجر به افزایش تقاضا و نرخ های بی حساب و کتاب،دلال وارد می‌شود و با واریز پول نقد دامدار را مجاب به فروش دام می نماید.

دلالان گوشت قرمز در این شهر آدم فضایی نیستند که تصور کنیم قابل شناسایی نیستند،افرادی هستند با حمایت‌های لازم و متکی به قدرت به راحتی دام را از دامدار با قیمت‌های شکننده خریداری سپس در بازار هدف با نرخ دلخواه عرضه می‌کنند و اینجاست که با کمبود عرضه نیاز بازار شهرستان شاهد افزایش قیمت عجیب گوشت قرمز هستیم.

آقایان این معدود افراد مافیای گوشت را به خوبی می‌شناسند اما ظاهرا کسی حق عبور از خط قرمز حریم مافیایی این آدم ها را ندارد.

همچنین شبکه اطلاع رسانی رهیاب پیش از این نیز به نقش پررنگ مافیای گوشت در خوزستان پرداخته که علیرغم ورود محموله گوشت‌های وارداتی به خوزستان با قیمت دولتی، مردم عادی دستشان به این گوشتها نمی‌رسد و گوشت‌ها با قیمت دولتی میان رستوران‌ها و مراکز خاص با قیمتی بالاتر توزیع می‌شوند.
   
در همین راستا علیرغم انتقادات جدی رسانه ها،جهادکشاورزی استان بی تفاوت از انتقادهای مردم و افکار عمومی از فعالیت نامحسوس مافیای گوشت چشم‌پوشی می‌کند انتظار می‌رود نهادهای نظارتی استان با رصد و توجه ویژه به فعالیت رانتی این مافیا برخورد جدی داشته باشند.



انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از