حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

افتتاح دوازدهمین چمن مصنوعی در دزفول

افتتاح دوازدهمین چمن مصنوعی در دزفول

رئیس اداره ورزش‌وجوانان گفت: احداث ۱۲ زمین چمن مصنوعی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر دزفول موجب ارتقا چشمگیر سرانه ورزشی و افزایش عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های ورزش می‌شود.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ به نقل از ایرنا، خادم علی تهذیبی در آیین بهره‌برداری از زمین چمن‌مصنوعی اظهار کرد: نهضت ساخت زمین‌های چمن‌مصنوعی دوسال پیش در ساز و کار ابتکاری و فرا دستگاهی در دزفول آغاز شد که این طرح در حال به‌ثمر رسیدن است.

وی گفت: احداث ۲۱ زمین چمن شامل ۱۴ زمین چمن مصنوعی و هفت زمین چمن طبیعی در سطح شهرستان دزفول طی دوسال اخیر آغاز شده‌ است که امسال با افتتاح ۱۲ زمین چمن به بهره‌برداری و ۱۰ زمین نیز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی کوی زیباشهر سال‌ها پیش احداث شده‌ بود که پس از گذشت زمان، رول چمن آن از بین رفته و به‌ اصطلاح به موکت تبدیل شده‌ بود که باتوجه به اهمیت بازسازی اساسی این زمین‌ ورزشی، تعویض چمن‌مصنوعی آن در دستور کار قرار گرفت است.

 رئیس اداره ورزش‌وجوانان دزفول بیان کرد: چمن‌مصنوعی این زمین با پیگیری مسئولان شهرستان توسط بنیاد مستضعفان تأمین و عملیات تعویض و بازسازی آن انجام شد که با اقدام‌های انجام شده این چمن‌مصنوعی به‌ صورت نو و یکپارچه در اختیار اهالی کوی زیباشهر قرار گرفته است.

تهذیبی عنوان کرد: علاوه بر ۱۲ زمین چمن‌مصنوعی احداث شده در دزفول از محل هدایای بنیادمستضعفان، چهار زمین چمن‌طبیعی و سه زمین چمن‌مصنوعی دیگر نیز از محل اعتبارات نفت در این شهرستان احداث شده است.

تذهیبی ادامه داد: جمعیت شهرستان دزفول با روندی روبه‌افزایش بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

بیش از ۱۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده ذیل ۴۹ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف در دزفول وجود دارد. همچنین این شهرستان افزون بر ۵۰۰ مدال‌آور کشوری و بین‌المللی دارد.

تذهیبی در پایان گفت: علاوه بر این طرح‌ها، اواسط بهمن‌ماه جاری نیز تفاهم‌نامه احداث ۱۲ زمین چمن‌مصنوعی در مناطق محروم شهر دزفول با اعتبار اولیه ۸۴ میلیارد ریال طی آئینی میان شهرداری، اداره ورزش‌وجوانان و فرمانداری دزفول به امضا رسید که احداث ۱۲ زمین چمن‌مصنوعی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر دزفول موجب ارتقا چشمگیر سرانه ورزشی و افزایش عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های ورزش می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از