حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان؛

بیش از پنج‌میلیارد دلار کالا صادر شد

بیش از پنج‌میلیارد دلار کالا صادر شد

ناظر گمرکات خوزستان گفت: پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی در ۱۱ماهه امسال از گمرکات خوزستان انجام شد.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «رهیاب» به نقل از روابط‌عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان، بهروز قره بیگی اظهارکرد: ارزش وزنی این میزان کالای صادراتی ۱۸ میلیون و ۱۳۹ هزار تن است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا از مرزهای استان به کشور افزود: در مدت یاد شده ۱۵ میلیون و ۲۰۷ هزار تن کالا به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار کالا از گمرکات استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

قره بیگی به افزایش ۵۰ درصد درآمد گمرکات خوزستان در این مدت اشاره کرد و گفت: میزان درآمد گمرکات استان ۱۷۲ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل گمرک اهواز با اشاره به میزان صادرات به کشور عراق به عنوان یکی از مناطق مورد هدف تجاری استان اظهار کرد: در یازده ماه امسال ۶ میلیون و ۲۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۹۷۴ میلیون و ۴۰۴ هزار دلار از خوزستان به کشور عراق صادر شده است که از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به میزان ترانزیت خارجی از مرزهای استان گفت: در بخش ترانزیت خارجی در یازده‌ماهه امسال هفت هزار و ۳۵۷ فقره اظهارنامه به وزن سه میلیون و ۸۶۳ هزار تن انجام شده که نسبت به سال قبل از نظر تعداد ۲۸ درصد افزایش و از نظر وزنی ۲۲۸ درصد کاهش داشته است.

قره بیگی یکی از امتیازهای مهم استان را در ترانزیت کالا وجود دفتر کارنه تیر در استان دانست و اضافه کرد: ۵۲۶فقره اظهارنامه کارنه تیر به وزن ۹ هزار و ۷۳۶ تن صادر شده که نسبت به سال قبل از نظر تعداد هفت درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از