حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سبب رونق‌تولید و اشتغالزایی می‌شود

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان سبب رونق‌تولید و اشتغالزایی می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: تقویت شرکت‌های دانش بنیان باعث رونق تولید و اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گزارش رهیاب: پیام برزگر روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش بنیان باعث رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شود، گفت: ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با صنایع بزرگ باید تقویت شود.

 

وی افزود: رویداد پتروفن زون ۲ به همت جوانان سازمان و شرکت‌های فناور و دانش بنیان انجام شد و ضریب نفوذ و افزایش اثربخشی آن برعهده رسانه است.

 

برزگر به امضای ۱۹۰ تفاهم نامه در رویداد فناورانه پتروفن زون ۲ اشاره کرد  و ادامه داد: هدف ما از این رویداد، ایجاد زیرساخت مناسب برای ورود دانش بنیان‌ها و جذب نخبگان است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در رویداد پتروفن زون یک، هفت تفاهم نامه منجر به عقد قرارداد شد که ۲ مورد از آن‌ها مربوط به کارخانه نوآوری بود.

 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان‌ها افزود: معتقدیم که رویکرد اجتماعی دانش‌بنیان‌ها فراتر از رویکرد اقتصادی آن‌ها در منطقه ویژه است و زمینه فعالیت دانش بنیان‌ها همواره در سازمان فراهم است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌گوید: به واسطه جوانان نخبه، پتانسیل بالایی در منطقه وجود دارد، بنابراین تلاش می‌کنیم با به کار گیری نخبگان، امیدآفرینی را در بین نسل جوان افزایش دهیم.

 

وی حرکت در مسیر توسعه دانش بنیان‌ها را بسیار خوب و ارزشمند توصیف و اضافه کرد: باید زمینه ارتباط مستمر شرکت‌های دانش بنیان با واحد‌های بزرگ اقتصادی تقویت شود.

 

به گفته برزگر؛ این رویداد با محور بومی سازی تجهیزات، صرفه جویی و بهینه سازی انرژی، سلامت و بهداشت، ایمنی و اتش نشانی، محیط زیست و پدافند غیرعامل است.

 

ارسلان قنواتی، مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران با بیان اینکه ۴۲ مورد از ۱۹۰ تفاهم نامه امضا شده، مرتبط با شرکت‌های خوزستانی بوده است، گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسئله است.


وی با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ مورد از این تفاهم نامه‌ها در حوزه فناوری و مابقی در حوزه نوآوری هستند، افزود: همچنین ۶۶ درصد شرکت‌های حاضر در پتروفن ۲، فناور و ۳۴ درصد نیز دانش بنیان بودند.

 پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از