حالت تاریک
پنج‌شنبه, 26 مهر 1403
جابجایی ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان مطرح کرد:

جابجایی ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد جولانژاد در گفتگوی رسانه‌ای اظهار کرد: بیش از ۲۴ میلیون تن کالا از مبادی استان در ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این میزان کالا توسط یک میلیون و ۲۵۰ هزار جابه‌جا شده­اند، افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده به سایر نقاط کشور شامل ذرت دامی، کنجاله، بنزین، مصالح ساختمانی، شکر، آهن اسفنجی، انواع ورق آهنی، انواع بذر دانه‌های روغنی، چغندرقند و کود اوره می‌باشند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده بیش از ۶/۵ میلیون تن کالای اساسی نیز از بندر امام خمینی (ره) جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جولانژاد با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۲۸۰ هزار سفر جابه‌جا شده است، افزود: در نیمه نخست امسال روزانه به‌صورت متوسط ۳ هزار کامیون وارد بندر امام خمینی (ره) شده و کار جابه‌جایی کالاها را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: در همین مدت ۴/۶ میلیون تن انواع ترکیبات نفتی و شیمیایی توسط ۱۹۸ هزار سفر از استان جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از