حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
شهردار اهواز:

حق آلایندگی صرف طرح‌های عمرانی شد

حق آلایندگی صرف طرح‌های عمرانی شد

شهردار اهواز گفت: ۲۸ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به اهواز اختصاص یافت که به طور کامل برای انجام طرح‌های عمرانی این شهرستان هزینه شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ رضا امینی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار حق آلایندگی برای اجرای طرح‌های پل چهار شیر، پل چمران، پل شهدای غزه در میدان جمهوری اسلامی که ۲۲ بهمن‌ماه امسال افتتاح خواهد شد هزینه شده است.

وی افزود: همچنین برای ایجاد ۳۰ میلیون مترمربع معبر و فضای عمومی شامل میدان، پیاده‌رو و فضای سبز در اهواز نیز از اعتبار حق آلایندگی استفاده شده است.

شهردار اهواز با بیان اینکه تا پایان امسال ۷۰ درصد محله‌های اهواز آسفالت خواهند شد، گفت: ۱۲ محله در اهواز به طور کامل آسفالت شدند و در نظر داریم تمامی محله‌ها در اهواز آسفالت شوند.

قطار شهری اهواز یکی از دغدغه‌های مردم این شهرستان

 امینی با بیان اینکه قطار شهری یکی از دغدغه‌های مردم اهواز است، ادامه داد: با حمایت دستگاه قضا به‌منظور خلع ید پیمانکار، حکم صادر شد و پس از رایزنی‌های مختلف با شرکت‌های متعدد به تفاهم با شرکت شمس عمران که زیرمجموعه وزارت دفاع است، منجر شد.

وی با ابراز تأسف از وجود حاشیه‌سازی در مسائل مختلف شهر عنوان کرد: تفاوت دیدگاه‌های مدیریتی و سلایق سیاسی به موضوعات خدماتی به شهر آسیب می‌زند.

 شهردار اهواز بیان کرد: هفته گذشته تفاهم‌نامه تکمیل دو فاز قطار شهری اهواز در شورای اداری خوزستان منعقد شد.

 امینی عنوان کرد: متأسفانه بخش مهمی از اوقات شبانه‌روز من صرف حاشیه می‌شود، اگر اجازه دهند روی کار تمرکز داشته باشیم قطعاً کیفیت خدمات‌رسانی به مردم بیشتر خواهد شد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ تنها ۷۵ دستگاه اتوبوس شهری در اهواز فعال بود که با خرید ۲۳۰ دستگاه و بازسازی بیش‌از ۲۰۰ دستگاه تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز خواهد شد.

اهواز با رودخانه کارون زنده است

شهردار اهواز با بیان اینکه اهواز با رودخانه کارون زنده است ادامه داد: این رودخانه یک موهبت الهی و یک عنصر محرک توسعه در شهر اهواز است.

امینی با بیان اینکه رودخانه کارون باید بیش از این احیا شود اظهار کرد: اهواز با رودخانه کارون یکی از جذاب‌ترین شهرهای کشور و حتی دنیا برای گردشگری است.

وی گفت: ساماندهی فضای سبز حاشیه کارون به طول ۱۷ کیلومتر است که ۱۵ هکتار از این مساحت از پل ششم تا نخلستان در حال انجام است و ۱۸ هکتار در شمال شرق اهواز نیز آماده کلنگ‌زنی است.

  کمبود مکان‌های تفریحی در اهواز

  شهردار اهواز با اشاره به کمبود مکان‌های تفریحی و شهربازی در اهواز بیان کرد: زمینی در مهرشهر برای سرمایه‌گذار خصوصی جهت احداث شهربازی تعیین شده است و یکشنبه هفته آینده نیز سمیناری با همین موضوع برای ساخت شهربازی بزرگ در اهواز برگزار خواهد شد.

امینی گفت: طرحی برای این پارک پیش‌بینی شده تا به عنوان یک پارک نوستالژی برای مردم اهواز آماده‌سازی شود و یک باغ‌وحش مصنوعی نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از