حالت تاریک
چهارشنبه, 25 مهر 1403
خوزستان به‌زودی میزبان مجتمع تولید خرما خواهد بود
تقویت صادرات و ایجاد اشتغال؛

خوزستان به‌زودی میزبان مجتمع تولید خرما خواهد بود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان گفت: مجتمع تولید فرآورده‌های خرما در خوزستان به‌زودی ساخته می‌شود. این پروژه بزرگ باهدف بهره‌برداری از ظرفیت‌های بالای تولید خرما و ایجاد ارزش‌افزوده برای این محصول آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان؛ جمال سعودی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این مجتمع بزرگ صنعتی فعالیت در بخش صنعت خرما می‌باشد که در این زمینه موافقت اصولی و مجوز راه‌اندازی مجتمع فرآورده‌های خرما صادر شده است.

جمال سعودی افزود: این مجتمع که در مرحله مناقصه انتخاب پیمانکار قرار دارد، در زمینه‌های بسته‌بندی، فراوری شیره خرما، استحصال فروکتوز، تولید خمیر و قهوه خرما فعالیت خواهد کرد و راه‌اندازی آن موجب استقبال و دلگرمی روستائیان و نخل‌داران منطقه برای تکمیل زنجیره ارزش خرما شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان گفت: شرکت مادرتخصصی توسعه نیشکر، در جهت تکمیل زنجیره ارزش، انواع محصولات مرتبط با نیشکر از جمله الکل، خمیرمایه، MDF و خوراک دام را تولید می‌کند که با تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن شکر غذایی در سال، سهم ۴۰ درصدی این کالای اساسی را از بازار ایران دارد.

وی با اشاره به تولید شکر دارویی در این شرکت با استاندارد جی‌ام پی که تأمین‌کننده مواد اولیه ۱۳۰ شرکت داروسازی داخلی می‌باشد، عنوان کرد: از سال گذشته مجوز صادرات سالانه ۵ هزار تن از این محصول در خارج از کشور صادر شده است که در صورت صدور مجوز برای ظرفیت‌های بالاتر موجب ارزآوری و دستیابی به سهم کشور از بازار منطقه و بین‌المللی خواهد شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از