حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیر نیروگاه سازمان آب‌وبرق خوزستان مطرح کرد:

راه‌اندازی کلید ژنراتور واحد شماره ۲ نیروگاه کرخه

راه‌اندازی کلید ژنراتور واحد شماره ۲ نیروگاه کرخه

مدیر نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: واحد شماره دو نیروگاه کرخه به دلیل نقص در GCB بیش از یک سال از مدار تولید انرژی الکتریکی خارج شده بود، به شبکه سراسری برق متصل شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان؛ علی نصیری اظهار کرد: واحد شماره دو نیروگاه کرخه به دلیل نقص در GCB بیش از یک سال از مدار تولید انرژی الکتریکی خارج شده بود که با توجه به شرایط تحریم و قیمت بالای تجهیزات موردنیاز این سیستم، داخلی‌سازی این تجهیزات با تکیه بر توان علمی کارشناسان کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخش زیادی از تجهیزات موردنیاز این سیستم اروپایی به همت و تلاش مجموعه سازمان آب و برق خوزستان، شرکت تولید و بهره‌برداری کرخه و شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برقابی در داخل کشور تولید شد. علاوه بر داخلی‌سازی بسیاری از تجهیزات موردنیاز این سامانه پیشرفته، کارشناسان این مجموعه به تکنیک‌های اصلاحی، نصب، تنظیم، تست و راه‌اندازی این سیستم نیز دست یافتند.

 مدیر تعمیرات و نگهداری نیروگاه‌ها در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق‌آبی سازمان آب و برق خوزستان  با اشاره به اینکه راه‌اندازی کلید ژنراتور واحد شماره دو نیروگاه سد کرخه موجب افزوده‌شدن ۱۳۲ مگاوات توان لحظه‌ای به شبکه سراسری برق کشور شد، گفت: داخلی‌سازی تجهیزات موردنیاز این سیستم با توجه به شرایط تحریم و قیمت بالای آنها، گام بزرگی برای پایداری شبکه برق کشور و خدمت‌رسانی در نگهداشت و کمک به پایداری نیروگاه‌های کشور است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از