حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
با شهدا؛

شهادت برایم افتخاری بزرگ است

شهادت برایم افتخاری بزرگ است

شهید هوشنگ بیرالوند در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: برادران و خواهرم و پدر و مادر خوبم از شما تقاضا دارم به‌جای اینکه برای من گریه کنید و غم و غصه بخورید، افتخار کنید که من به درجه شهادت نائل شده‌ام.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید هوشنگ بیرالوند یکم دی ۱۳۴۰، در شهرستان اندیمشک به دنیا آمد. پدرش مروت، در شرکت راه‌ آهن کار می‌کرد و مادرش تاج نام داشت. تا دوم متوسطه در رشته انسانی درس خواند. به‌عنوان گروهبان دوم ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و نهم مهر ۱۳۵۹، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه شهید هوشنگ بیرالوند:

 پدر و مادر مهربان سلام

سلامتی و سعادت شما را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. راهی را که انتخاب کرده‌ام بهترین راه برای نجات انسان‌های محروم است. اگر ما بخواهیم دست روی دست بگذاریم و حرکتی از خود نشان ندهیم، دشمن تا آخرین قطره خون پاک و شریف ملت ما را می‌گیرد و خصائل اخلاقی و معطر ما را نابود می‌کند.

برادران و خواهرم و پدر و مادر خوبم از شما تقاضا دارم بجای اینکه برای من گریه کنید و غم و غصه بخورید افتخار کنید که هوشنگ به درجه شهادت رسیده است. درود بر امام خمینی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی پیروز خواهد شد. مرگ بر آمریکا و شوروی و اسرائیل، ان‌شاءالله فردا صبح ساعت ۴/۵ به‌سوی نوار مرزی عراق و ایران شلمچه حرکت خواهیم کرد.

والسلام

هوشنگ بیرالوند

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از